Svar: 1.275
Tråde: 0
Respekt:
5
Hej
Jeg har købt en riffel i .375 H+H Mag og vil gerne høre hvilken ammo der er god at genlade på og hvilke man bare ikke skal bruge.
Mvh
Santo
Mvh
Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar: 404
Respekt:
0
Hej.
Har ingen erfaring med fabriksammo.
Da jeg fik min 375H&H startede jeg med at købe 100 Remington hylstre, dem har jeg ikke haft grund til at være utilfreds med.
Har ladet med 300 grains Barnes TSX til jagt og 270 grains Hornady SP til pap.
Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Svar: 1.520
Respekt:
0
Jeg startede i 94 med en æske Norma fabriksammo og købte 100 nye hylstre også fra norma...
Allerede i 98 havde hvert hylster passeret 20 genladninger... Kun den store genladningsgud ved hvad antallet er idag... Ud af de 120 hylstre er der kasseret 2-3 stykker grundet hylsterhalsen klappede sammen...
Utallige mængder N202/Vv540 er blevet brugt med rigtige gode resultater...(sikkert fordi det er det bedste krudt der dublikerer cordite)
Wildcatters does have more fun...
Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!
Dr. Strangelove
Wildcatters does have more fun...
Dr. Strangelove
Svar: 4.209
Respekt:
2
Jeg har erfaring med at genlade 375H&H i Norma, R-P og Federal hylstre.
Jeg har ikke haft dårlige erfaringer med nogen af dem.
Jeg fik en lille bunke RWS hylstre, og de var meget hårde at resize, og blev ikke brugt igen (der var for få)
De forniklede Norma hylstre fra PH ammoen er lidt hårdere at size end de rene messing-hylstre, men ellers virker de fint. Jeg er dog kun på max 3 genopladninger af de forniklede.
Af de oprindelige 100 stk R-P hylstre er der ca 20 stk der har været ladet op 6 gange uden problemer.
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar: 1.275
Respekt:
5
Hej
Takker for alle inputs, jeg tror at jeg investerer i en sending Remington a-frame, så prøver jeg hylstrene af til hjemmerul efterfølgende.
Mvh
Santo
Mvh
Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.