Det er nu stadig et godt bud. Og har intet med "selvstrammer" at gøre. Støtteben er mig bekendt ikke tilladelsespligtige endnu.
Der står f.eks på en instruks hvilke specifikke kalibre (span af kalibre) der er tilladte og hvilke skiveopstillinger der er tilladte. Alle "ikke nævnte" kalibre og skiveopstillinger er herefter definitivt ikke tilladt på den aktuelle bane. Ligeledes kan en instruks anvise at f.eks liggende skydning ikke må anvendes på specifikke afstande på den pågældende skydebane eller at stående skydning kun tillades på specifikke baner. Det er der intet nyt i.
Dette kommer fra en person der arbejder med at udstede instrukser[
]
På en skydebane er det instruksen der er gyldig og ikke hvad folk tror eller synes.
På den pistolbane hvor jeg er formand blev der på sidste udgave tilføjet specifikke yderligere kalibre idet det nu er tilladt med f.eks 45ACP.
Jeg tror ikke at DJ som sådan kan være imod det, men hvis nu det er et spørgsmål om at en instruks skal have en bestemt ordlyd for at det lovgivningsmæssigt er tilladt så er det en anden sag.
Jeg kan da ikke forestille mig at DJ skulle være imod og tilskriver nu ikke "spalteplads" andet end lobbyarbejde for at få lovliggjort lyddæmpere i første omgang.
Nu er DJ jo i vildtforvaltningsrådet sammen med de øvrige medlemmer kommet til den konklusion at de stemmer for en fjernelse af forbuddet i loven mod lyddæmpere til jagt.
Om så "stævneledelsen" vil/vil ikke er en helt tredje sag.
Men nu er JM og RP, herfra, forespurgt direkte om brug af lyddæmper uanset skydeaktivitetens karakter skal fremgå af baneinstruksen. Så må vi bare væbne os med tålmodighed.....
Når der kommer et svar herfra, så vil det i hvert fald ikke kunne være lovgivningsmæssig gyldig grund til at dæmpere ikke skulle kunne bruges på jagtfeltskydning!
DJ vil nok få svært ved at skelne mellem eksploderende og ikke eksploderende dæmpere[
] Her tænker jeg IKKE IKKE IKKE på Slut med Larsen[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]