Svar: 523
Tråde: 0
Respekt:
0
Sider på den årlige jagt tur på brunst bukke . Skød i aftes en buk. Ved med sikkerhed at jeg satte kniven i skeden efter at have brækket . Men i morges var den væk .
Så nu skal jeg have ny kniv . Så hvad bruger i ???? Den skal helst have et smalgt blad da jeg stikker røven på alle dyr ud .
Kom med nogen erfaringer
Michael
skovarbejder af guds nåde
Michael
skovarbejder af guds nåde
Svar: 7.651
Tråde: 375
Respekt:
36
Rød Mora kniv til 30-40 kroner..
Eka Svingblade
Fällkniven F1
mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....
Mvh M@X 2.1
Svar: 1.946
Tråde: 5
Respekt:
16
Jeg har 3 dolke, som jeg bruger regelmæssigt
- Rustfri arbejdskniv med blåt plasthåndtag og sort plastskede af mærket Frost. Let at få skarp og let at rengøre, men grim.
- hjemmelavet jagtkniv med træskæfte og læderskede. Flot og skarp, men ikke så let at rengøre.
- EKA Swingblade. Skarp, men klingen er for bred til min smag, hvis man vil fjerne endetarmen. Kan være lidt svær at få ren i alle kroge.
Skal jeg på tur, har jeg stort set altid min Frost-kniv med. Som regel medbringer jeg også een af de to andre, som bruges som reserve.
Mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar: 824
Tråde: 0
Respekt:
1
Har saadan en Fallkniven PHK, men den er nok ogsaa for bred til i klingen til dit brug (hvis den absolut skal jokkes helt ind i endetarmskanalen[
]). Den har en kraftig 3G klinge og er rigtig fin til opbraekning, skinning og forlaegning. Den er lidt sver at slibe, men det skal den heldigvis heller ikks saa tit.
Hjemmeladeren
Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren
Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs