11-11-2005, 01:04 PM
Så kom jeg endelig på skydebanen.[][][]
Ny kikkert og montage er monteret, så nu skulle der skydes.
Jeg tog på Kalvebod 200m bane i onsdags for at indskyde Sako'en.
Piben er med 12 micro groove riffelgange.
Jeg er ikke rigtigt tilfreds med præcisionen [xx(], og har brug for jeres erfaringer :
1. De bedste grupper med Sako 50gr FMJ spredte 7-8cm. Hvor stor indvirkning har vinden på spredningen ?
Det blæste 7-8m/s i en vinkel på ca 45°.
2. Har micro groove riffelgange kortere levetid end almindelige ?
3. Har micro groove riffelgange tendens til hurtigere at miste præcisionen ved tilsmudsning ??
Efter 50 skud kunne jeg ikke ramme skiven.
Inden I kommer med alle jeres fejl 40 kommentarer [] er her 2 serier med min Zoli i 308Win, skudt samme dag.
Patronen er fabriksladet Lapua 185gr Mega. De 3 øverst til venstre er fra en gammel æske og de 3 nederst til højre er fra en ny indkøbt.
Håber virkelig i kan hjælpe, for jeg er ved at være ret [B)][!] træt af min Vixen
Mvh
Zoli
Ny kikkert og montage er monteret, så nu skulle der skydes.
Jeg tog på Kalvebod 200m bane i onsdags for at indskyde Sako'en.
Piben er med 12 micro groove riffelgange.
Jeg er ikke rigtigt tilfreds med præcisionen [xx(], og har brug for jeres erfaringer :
1. De bedste grupper med Sako 50gr FMJ spredte 7-8cm. Hvor stor indvirkning har vinden på spredningen ?
Det blæste 7-8m/s i en vinkel på ca 45°.
2. Har micro groove riffelgange kortere levetid end almindelige ?
3. Har micro groove riffelgange tendens til hurtigere at miste præcisionen ved tilsmudsning ??
Efter 50 skud kunne jeg ikke ramme skiven.
Inden I kommer med alle jeres fejl 40 kommentarer [] er her 2 serier med min Zoli i 308Win, skudt samme dag.
Patronen er fabriksladet Lapua 185gr Mega. De 3 øverst til venstre er fra en gammel æske og de 3 nederst til højre er fra en ny indkøbt.
Håber virkelig i kan hjælpe, for jeg er ved at være ret [B)][!] træt af min Vixen
Mvh
Zoli
Mvh