Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Husk at indberette vildtudbytte
Indberet dit vildtudbytte inden månedens udgang

Sidste frist for lovlig indberetning af dit vildtudbytte er den 31. marts, og Skov- og Naturstyrelsen lancerede for få dage siden en ny hjemmeside, der skal gøre det lettere for landets jægere at indberette vildtudbyttet elektronisk.

I de senere år har tendensen desværre været, at et stigende antal jægere "glemmer" at indberette vildtudbyttet, og i sidste ende kommer det til at gå ud over jægerne selv.

En for lav indberetningsprocent giver nemlig ikke et brugbart statistisk materiale til at vurdere bestandenes tilstand, og det kan i sidste ende betyde, at der bliver rådgivet forsigtigt i forhold til bestandene med efterfølgende risiko for afkortning af jagttiderne.

Derfor skal der lyde følgende opfordring: Husk at indberet dit vildtudbytte – og mind også gerne dine jagtkammerater om, at de skal gøre det samme.

I øvrigt skal det nævnes, at det ikke er et must at indberette elektronisk - du kan stadig gøre det på papir. Og husk så lige, at hvis du ikke har nedlagt noget i det forgangne år, så er det ligeledes et resultat, der skal indberettes.
MSJ

Du kan læse mere om indberetning via internettet og få adgang til skemaet, som skal udfyldes på Skov- og Naturstyrelsens hjemmeside

Det er ret let at gøre det på SNSs side, samtidig kan man se hvad man fik sidste år, samt få adgang til sin egen "dagbog"

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
Slut med dårlige undskyldninger

Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
Jeg ved ikke med Jer andre... men jeg har ikke modtaget noget fra Skov og naturstyrelsen endnu. Har I?

Sidste år kørte de også kampagnen tidligt, så jeg havde fat i dem for at høre, hvordan jeg kunne indberette on-line, da jeg ikke havde modtaget noget fysisk skrivelse af nogen art. Da fik jeg at vide, at jeg ikke kunne indberette endnu, da de koder vi hver især skulle have for at indberette slet ikke var udskrevet til os endnu, så jeg måtte venter 2 uger, før der skete noget. Så indberettede jeg selvfølgelig...

En stor del af forglemmelserne kan skyldes dårlig kampagneplanlægning... hvis man kører kampagnen af nu, og får folk op på lakridserne, men først gør det muligt at indberette om 14 dage, er kampagnen for længst gledet baggrunden... Jeg tror de kunne hente nogle få procent oveni ved bedre kampagnetiming....

Eller at gøre jagttegnsindløsningen afhængig af indberetningen.

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
Done... skyder alligevel ikke mere i 07/08[^]

"Det eneste , der er kedligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
Har i modtaget jeres vildtindberetningers skemaer? Jeg har ikke fået mit endnu.
Mvh
Christensen
Svar
man kan undre sig at det overhovedet er muligt at få fornyet sit jagttegn uden at have indberettet!

-allan
Svar
Jeg ved ikke hvorfor, men udenlandske jægere der har
haft dansk jagttegn i 2007, har fået tilsendt vildtudbytteskemaet
for 3 uger siden.
Hilsen
KAnker
Svar
Tja, det er åbenbart kun os lovlydige, der går op i det, det skal gøres besværligt for....[xx(]

Svar
Hvad skal i med indberetningsskemaer, man kan jo indberette på nettet.

Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
Der følger en kode med som du skal bruge for at kunne indberette. Og jeg giver det foregående indlæg ret i at når man nu beder folk om at indberette og så det ikke er muligt det er da nederen.

mvh

rekylling[:o)]
Svar
Kære Rekylling

Såfremt du allerede har et jagttegn, så kunne du jo vælge at tage ID-nr, som er tryk på det[}Smile]

D93
Svar
Sidst jeg checkede(ikke i år) da var databasen ikke åben for indberetning, før årets jagttegn var sendt med posten,og mit jagttegn kom først sidst i marts med den daværende kode. Jeg kan ikke huske hvornår jeg indberettede sidste år, men der var ingen problemer, fordi så ville jeg huske det.
Derudover så har jagttegnsmidlerner så mange penge at gøre godt med som vi ikke ser regnskab for, så de burde kunne sænke prisen betragteligt for dem der indberetter rettidigt.

mvh

rekylling[:o)]
Svar
Citat:quote:

Sidst jeg checkede(ikke i år) da var databasen ikke åben for indberetning, før årets jagttegn var sendt med posten

Det er det der er lavet om. Således at man ikke skal bruge den kode der var på papir udgaven. Nu skal men bare bruge ID nr. fra jagttegn samt cpr. Skide smart faktisk. Derudover er der muligheder for at lave en personlig log. hvor man kan føre jagtjournal. Hvad man så kan bruge det til.[Smile]
Svar
Det er squ rigtigt!
Har lige været inde og indberette på http://www.sns.dk.
Det tog mindre end 5 minutter... [Big Grin]
I skal bare have jagttegnet fundet frem, inden I går i gang....

Svar
Så er der også indberettet fra mig!
De gik da ret smerteløst!

Lille Krengel
Hilsen Lille

Svar
DJ "tillader" sanktioner

Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
Lige en genbrugs morgen bøvs:

Ingen indberetning - ingen jagttegn - ingen våben[}Smile][}Smile][}Smile]

Ingen afskydning er også et tal og herned en indberetning.

Det tager mindre end 2 min[Big Grin]

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
Det fan..me rimeligt nok!
MAnglende indberetning er ikke andet end ligegyldighed og sjuskeri!
...som går ud over de jægere, der opfylder forpligtelserne!

Svar
jeg gider squ ikke, det rager squ ikke andre hvad jeg skyder

LANI

Surgeon fever....
Mvh.LANI

Svar
Citat:quote:

Originally posted by Lani

jeg gider squ ikke, det rager squ ikke andre hvad jeg skyder

Nej - det interesserer heller ikke andre hvad DU skyder![Wink]

Men det interesserer alle, om de samlede antal byttedyr nedlagt på landsplan reducerer vores allesammens jagttid![xx(]

Svar

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 9 gæst(er)