26-05-2009, 01:56 AM
Citat:quote:
@LasseScout: Nøjedes du med at kigge på grisene eller gjorde du noget ved det Var det fuldmåne, overskyet m.v. - hvordan fungerede din Leupold generelt?
Jeg nøjedes med at kigge, afstanden var for stor til at jeg vurderede chanserne for succes passende . Lyset var vekslende skydække og en smule måne, men som andre garanteret har erfaret, så kunne jeg tydeligt se grise gennem kikkerten som jeg bare ikke med min bedste vilje kunne få øje på med det blotte øje. Så på det punkt er Leupolden da et positivt bekendtskab.
Det er min første kikkert med lys, og som jeg skriver, gav det en meget bedre fornemmelse at se krydset på grisen frem for at gætte hvor det er. jeg brugte også lyset sammen med laveste forstørrelse på Korsholms skydearena. Der havde jeg skruet helt op for lysstyrken, og så hjælper det til at placere krydset intuitivt der hvor du vil ramme, ligesom et rødpunktsigte.
Jeg har endnu ikke siddet og sammenlignet direkte med min brors Zeiss 3-12 x 56, men jeg regner da med, at han har fået noget for de penge han har givet mere. Det bliver spændende at finde ud af hvor stor forskel der reelt er. Jeg skal nok rapportere når jeg ved mere.
Jeg har endnu ikke vænnet mig til den venstre stilleskrue (paralakse/skarphed/afstand), det skal nok trænes.
Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.