28-06-2009, 07:32 PM
For mange Herrens år siden, var jeg i 14 dages skolepraktik som skytte hos skytten på Lekkende Gods (Sydsjælland), han havde en skytteelev som havde skudt en ko i den tro at det var en kat (der kørte en sag mod ham, men såvidt jeg husker valgte man at lade nåde gå for ret og han slap for videre sanktioner). Jeg spurgte meget ind til, den i mine øjne idiotiske, forveksling, men han forklarede at koen lå i en græsmark (den var sluppet ud af en indhegning)og stak hovedet op, og han var slet ikke i tvivl om at det var en kat (før bagefter).
NB - vedr. lovligheden at "katteskydning", så fandt dette sted i 1971 eller 70 og der var fasaneri på ejendommen, derudover tog skytten ikke regler omkring skadedyrregulering så tungt - der blev bl.a. også skudt en Musvåge mens jeg var der.
Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
NB - vedr. lovligheden at "katteskydning", så fandt dette sted i 1971 eller 70 og der var fasaneri på ejendommen, derudover tog skytten ikke regler omkring skadedyrregulering så tungt - der blev bl.a. også skudt en Musvåge mens jeg var der.
Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.