27-07-2009, 07:17 PM
Citat:quote:
Originally posted by GT
Det er sådan nogle billeder der kan få mig til at gå på skydebane igen og igen for at være sikker på det ikke er mig der anskyder
Tror du har misforstået noget fundamentalt....
Du kan ikke træne dig til IKKE at anskyde, du kan træne dig til at nedsætte risikoen for anskydninger. Det er ret vigtigt at få med!
Uanset hvad, så vil der statistisk altid være nogle for situationen dårlige skud som KAN resultere i anskydning uanset de øvrige parametre.
GT der ligger en del i etik og moral, men jo mere du er bekendt hvad du kan og ikke kan jo mindre sandsynligt er det du anskyder. Oftest er det bedste sted at finde ud af hvad du kan og ikke kan på en skydebane og ikke på jagt. Derfor minder sådan nogle billeder mig altid om at hvis det går skidt på jagt er det ikke jægeren det går ud over men vildtet. Derfor får det mig altid til at ville på skydebane for sikre mig at jeg har gjort mit for at mine evner er på et niveau hvor jeg i en jagt situation kan håndtere en riffel på en sådan måde at det minimere risikoen for anskydninger i skud situationen.
Sådan nogle billeder minder mig altid om at jægere ikke er guddommelige individer der ikke kan fejle, og jeg ønsker ikke at være jæger der går hjem og efter schweisshundeføren har eftersøgt og ikke fundet et stykke vildt jeg har skudt til. Det undgåes efter min mening bedst ved træning træning træning også vide hvornår man skal trykke på aftrækkeren og hvornår man ikke skal!
Prøv at forestille dig at gå rundt med et for ben med et skud hul i 20 dage..... av[V]
MEN,
Det er da herligt der er nogen der gider træne!
At det så er på grund af "andres" billeder er da lidt træls/malplaceret.
Skulle det ikke hellere være efter/på grund af selvransagelse??
/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
Jeg mener absolut ikke det er malplaceret på baggrund af andres billeder. Hvad andre har gjort og er mislykkes med kan være med til minde os andre om vi ikke er perfekte, og motivere os til at gøre hvad vi kan for undgå at komme i samme situation!
Mvh
Christensen
Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Christensen