Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
start tryk CDP foran MRP
#7
OK sidste afsnit (indtil videre .. næste skulle gwrne være emd Elg!)

reduceret starttryk til 400bar og lavede ladestige op til 78,5gr MR,P der iflg QL skullee trække en del op over max (4900 bar med max 4400bar)

MEN ville forsøge de sidste ladninger i små skridt, da har læst i BR forum om ændret opførsel af krudt når det bliver stærkt komprimeret (mine ladninger gik op til 110%!). I BR kredse har man empirisk erfaret at en svag overfylding der lå tæt på max .. ikke resulteret i accelerende vanvid ved en del højere overfyldning (er dog nok krudt specifik mht form, korn, stav etc) -> de mener det er pga af krudt nærmer sig lidt mere opførsel om en solid.. hvilket nok betyder at krudt ikke antændes i et hug men stikflammen fra fænghæettem lige som brænder sig lidt igennem = forsinket afbrænding = lavere max tryk.

Ingen truede tryktegn i nogen af ladninger

Netop denne overgang af krudtopførsel har QL svært ved (hvis den overhovedet prøver at modellere det)

anden udtale mht 8x68 erfaring, er den kan ikke overlades med MRP og MRP 'elsker' komprierede ladninger = der får man bedst effekt/nøjagtighed (og det kan jeg efterflg forstå ..det er ikke til at komme nok krudt i hylsteret som stadig kan opføre sig som 'let levende' krudt).. det så også ud som hastigehsstigningen startede at flade lidt ud på de hørere ladninger

MEN alt det krudt har dog stadig sin Energi bevaret.. så løbet bliver ret varmt

hastigheden er dog stadig ca 80 m/s under QL gættet .. vælger 76gr da træf pkt her lå i 0 lodret og kun 2-3 cm TV på 100m (iforh til KJG med 0 vandret og 4cm overslag i højden). V4 = 865 m/s .. hvor jeg max kunne komme op knabt 890 m/s.

Det der nu er store spørgsmål er hvordan i Dæ... kan den Norske LAdebog udg 6 (200gr A-frame , OAL = 83mm) få 79gr MRP i et RWS 8x68 hylster (86gr H2O standadr volumen, i mine necksize 65,5gr).. ??
mht volumen er QL rimelig god..
med OAL 83mm siger QL 112% overfylding med 79gr MRP
selv med OAL på 87mm er overfyldingen 108% med 79gr MRP
men der er ingen 'K' markering på ladningerne i Norske Ladebog .. det må de bestemt have glemt!

lært af det her ville jeg nok en anden gang forsøge med lidt hurtigere krudt (fx URP som jeg har erfaring med mht 200gr Alaska i 8x68)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar


Beskeder i denne tråd
start tryk CDP foran MRP - af wolf_skate - 08-09-2009, 04:58 PM
start tryk CDP foran MRP - af D93 - 08-09-2009, 05:07 PM
start tryk CDP foran MRP - af wolf_skate - 08-09-2009, 05:21 PM
start tryk CDP foran MRP - af wolf_skate - 09-09-2009, 10:37 PM
start tryk CDP foran MRP - af dravis - 10-09-2009, 05:42 PM
start tryk CDP foran MRP - af wolf_skate - 11-09-2009, 10:43 PM
start tryk CDP foran MRP - af wolf_skate - 16-09-2009, 12:55 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)