Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eibar S/S Bellota
#1
Eller "Uups Så skete det også for mig !" kunne tråden hedde [Smile].

jeg har gennem nogen tid haft lyst til at have et S/S haglgevær med sidelåse og engelsk skæfte. Ville bare ikke betale en formue for fornøjelsen, jeg går ikke ret meget på haglgeværjagt. Det bliver dog til et par hyggejagter om året i gode venners selskab, og så er der jo lidt af en "retro" bølge igang hvor geværet til fællesjagten ikke lige behøver være det samme som det man tager med på havjagt eller lerduebanen.

...men altså, jeg var så uforsigtig at byde 2700,- for en "Eibar Bellota" på Lauritz.com, og så var jeg den glade ejer. Geværet har lakeret skæfte, og det skal selvfølgelig ændres. Der er også nogle slagmærker på skæftet som skal løftes.Er der nogen anbefalinger fra "skæftenisserne" eller andre med erfaring i de dele om det er bedst at fjerne lakken med kemi eller mekanisk?

Måske bliver jeg så selvsikker, så jeg med tiden vil forsøge at trække netskæringen op ?? Sigtekornet er et stykke plastik som tydeligvis er en nødløsning, så der skal et almindeligt perlekorn i. Jeg har haft Samleskruen i låsene afmonteret, og så kunne jeg skubbe den højre lås ud med skruen, men hvordan får jeg den venstre lås ud uden at skade træet rundt om den?

Jeg kan se på låsens indre dele, at ejeren ikke har benyttet sig af muligheden for nem adskillelse og vedligeholdelse, så her skal jeg lige efter delene med lidt nænsom rustfjernelse, rensning og smøring.

Hvor "stramt" må låsen gå ned i træskæftet ? Jeg synes der skulle et betydeligt pres til at få låsen ned på plads igen, kan det være rigtigt eller skal jeg gøre noget ved det?

Jeg har prøvet at google lidt for at finde flere oplysninger om geværet, men har ikke fundet noget særligt, er der nogen der kan hjælpe med et link eller to?

Prøver lige at sætte billeder ind:

[Image: i1419711-1.jpg]

[Image: i1419711-2.jpg]

[Image: i1419711-3.jpg]

Lidt flere oplysninger: På løbenes overside står der " El trust Eibarres S.A.Eibar" og " Canones demi bloc Bellota"

På undersiden af venstre løb står der Choke 17,5-18,5 og under højre løb Choke 18,1-18,5.

Geværet er trykprøvet til 900 KGS så det skulle vel nok kunne klare små jernhagl når jeg skal lære at ramme med det ? ellers kommer der nok kun skovpatroner i, det kommer ikke til at affyre vildt mange skud.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Beskeder i denne tråd
Eibar S/S Bellota - af LasseScout - 14-11-2008, 04:52 PM
Eibar S/S Bellota - af Walnut - 14-11-2008, 05:13 PM
Eibar S/S Bellota - af Kima - 14-11-2008, 05:34 PM
Eibar S/S Bellota - af H.C - 14-11-2008, 05:38 PM
Eibar S/S Bellota - af CP - 14-11-2008, 06:22 PM
Eibar S/S Bellota - af LasseScout - 15-11-2008, 11:19 AM
Eibar S/S Bellota - af Walnut - 15-11-2008, 11:32 AM
Eibar S/S Bellota - af halvautomat - 15-11-2008, 12:22 PM
Eibar S/S Bellota - af LasseScout - 15-11-2008, 03:46 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)