Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chili:Sådan slipper du fra en Puma....
#1
Hej.
På skolen bliver jeg af og til brugt som gæstelærer. Jeg benytter så lejligheden til at lade børnene møde en jæger.
Som regel er det under overskriften: " Jeg skyder dyr og spiser dem "
Børnene op til 10-11 års alderen kan ikke få nok, og det er ofte svært at bane sig vej ud af lokalet igen. Selvfølgelig fordi stoffet i sig selv er kontroversielt, men også fordi seancen adskiller sig meget fra de fortællinger om dyr børnene ofte får serveret af mine mange kvindelige kollegaer[Wink]
Bambi myten tages under behandling og sættes i relief med en fortælling om en oplevelse min bror havde i Sverige for et par år siden. Her oplevede han en stor buk overfalde 2 lam. Den forsøgte med stor ihærdighed at aflive det ene af lammene med sine farlige våben. Min bror brød sig ikke om synet. Ej heller om lydene fra lammet, det gik ud over. Ren befrielse for både lam og bror, da han afsluttede overfaldet med en velplaceret kugle.En sidegevinst ved denne fortælling er, at skytten kommer til at optræde i rollen som helt, selv om han slår et dyr ihjel[Wink]
For nylig var jeg på besøg i en 9.klasse.Stoffet i foredraget var stort det samme, men blev krydret med de mange skildringer af sammenstød, der har været mellem bjørn og mennesker i Sverige i år.
Uanset alder er børnene meget til stede i mødet med jægeren. Ikke en eneste gang har der været udfald mod undertegnede for at skyde dyrene. Børnene er altid meget spørgelystne.Ikke overraskende er udstyret et tilløbsstykke for drengene[:p]
Nedenstående billede er modtaget af en af kvinderne, der har hørt indslaget med bjørnene. Hun var faldet over det i et blad, der hedder Chili. Jeg troede først, at det var en Joke, men det er faktisk et forsøg på at give en brugsanvisning på at overleve et møde med en Puma på den frie vildtbane.
[Image: DSC01825.jpg]

1. Lad være med at løbe- især hvis Pumaen allerede har spottet dig.

2. Se så stor ud som muligt- eksempelvis ved at åbne din jakke. Pumaen angriber sjældent større dyr.

3. Lad være med at krybe sammen- bliv stående op og vift med armene og råb. Formålet er at vise Pumaen, at du ikke er forsvarsløs[^]

4. Tag mindre børn op- det får dig til at virke større, og så løber de ingen steder og bliver spist.

5. Bak langsomt væk eller vent til Pumaen går igen- pyha, så er den Puma væk

Jeg fik den overrakt på lærerværelset, hvor den gav anledning til en del morskab[Big Grin] Da jeg læste 4éren, fik jeg øjeblikkelig et flash med børnene som kasteskyts[Big Grin][:I]
En anden foreslog følgende: Er du sammen med konen, så aftal med hende at I løber hver sin vej!.... og bliv så stående, når konen løber[Big Grin][:I]
Mvh Walnut
Svar


Beskeder i denne tråd
Chili:Sådan slipper du fra en Puma.... - af Walnut - 25-11-2008, 07:43 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)