Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Godkendelse til anvendelse af stålhagl.
#1
Ud fra alle de indlæg, jeg har læst om anvendelse af stålhagl, slutter jeg, at det i almindelighed ikke er noget man skal være så betænkelig ved. Men nogen helt håndfast regel har jeg ikke fundet.

Sammen med mit fabriksnye haglgevær fik jeg en æske stålhaglpatroner, men nu er jeg alligevel blevet lidt urolig, fordi den italienske fabrikant (F.A.I.R. Techni-Mec) skriver i manualen på internettet, at anvendelse af stålhagl forudsætter at våbnet er stemplet med den franske lilje. I modsat fald bortfalder al garanti!!

Der er ingen lilje, men 2 rosetter, hvorunder der står PSF, hvilket ifølge manualen betyder "Optional additional proof with smokeless powder".

Står jeg nu med et gevær, der kun må skyde med skovpatroner? Jeg synes måske nok at sælgeren burde have ofret et par ord på den side af sagen, for i så fald begrænser det da anvendeligheden ganske betragteligt.

Jeg ville være meget taknemmelig for nogle saglige kommentarer fra nogle af forummets kompetente skribenter.
Svar


Beskeder i denne tråd
Godkendelse til anvendelse af stålhagl. - af centurion2 - 01-12-2008, 11:31 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)