Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ammo fra Grønland
#2
Han kan udfylde formularen, og faxe den - en fax er lige så meget et bindende lovformeligt dokument, som den underskrevne original er.

Han må have 5 kg med i flyet, i checkin-bagage - og det skal gerne stemples på tilladelsen, når det ankommer. Hvilket vil sige at det skal fortoldes.

Hvis der er for kort tid, kan han sende det som "Farligt gods" med Royal Arctic Line.
Forsendelse af små pakker, farligt gods mellem Grønland og Danmark - vil formodentlig koste to hundrede kr. Sidst gav jeg 220kr for en pakke på 12kg, sendt som farligt gods.

Så kan det hentes i Grønlandshavnen i Ålborg.
Der kan også arrangeres videre transport fra ålborg med vognmand, det ved jeg så ikke helt hvad det koster.

Grønland er momsfrit område, så jeg kan frygte at denne eksport vil andrage et beløb i moms.

Ammunition der kommer herop, har før fået tilskud - men ved ikke hvordan dette er i dag.
Og om dette tilskud skal tilbagebetales, såfremt det stadig er i brug, ved jeg ikke. Jeg TROR det ikke.
Tilskuddet fra Hjemmestyret/Selvstyret, var oprindeligt givet for at holde ammunitionspriserne nede, som støtte til fangererhvervet.

Mvh
Peter E J.
Nuuk

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Beskeder i denne tråd
Ammo fra Grønland - af mosse6 - 12-02-2010, 09:57 PM
Ammo fra Grønland - af HappyNanoq - 12-02-2010, 11:23 PM
Ammo fra Grønland - af mosse6 - 13-02-2010, 12:38 AM
Ammo fra Grønland - af HappyNanoq - 13-02-2010, 12:56 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)