Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad for en halvauto har jeg købt?
#9
Tak for jeres input indtil videre.. Jeg har talt med sælger og gjort ham bekendt med at det er en Toz, hvilket han bekræfter efter nærlæsning på bøssen, og der er ingen problemer med at trække handlen tilbage hvis det er det jeg har lyst til, men det gør jeg så ikke.

De Toz bøsser Korsholm sælger har væsentligt ringere skæftetræ, end på de tidlige udgaver som den på billedet. Dem der sælges i dag er enten med Birk eller Bøg som skæftetræ. Igen er det jo ikke de store voldsomme beløb vi taler om her, syntes umiddelbart at det er et par sjove bøsser, og ingen af dem skal tjene som primær bøsse, da jeg har end bedre en disse i skabet. Så halvautoen er tiltænkt til sjov på flugtskydningsbanen, og måske en havjagt ved lejlighed. Den gamle Toz kunne jeg godt tænke mig at shine lidt op, og så ellers bruge som reserve, eller bøssen til det håbløst elendige vejr, eller måske til at grave have med :o)
Skrev længere oppe i tråden, at der er signalstifter på baskulen.. Men ved ikke om det måske er løbsvælger?

Om Halvautomaten er en Breda ved jeg ikke, men mit umiddelbare gæt er en Manufrance, da der jo står "Acier Special" og made in France på den, ved sammenligning med andre på nettet er der også stor lighed, bortset fra at der er den dersens rykyldæmper tingeste på den her.

Hvad "Baikal bagkappe" angår, tror jeg såmænd sagtens at den kan være født med den. Jeg har en salonriffel Toz 17-01, som også er født med en Baikal bagkappe på selvom den kendetegnes som en "USSR Toz-17-01". Tror måske at Baikal og Tula arms tidligere har været et og samme firma, eller i hvert fald har haft en samproduktion af en art.

Men som sagt, har jeg dem ikke foran mig endnu, så kan ikke rigtigt komme tættere på oplysningerne.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Beskeder i denne tråd
Hvad for en halvauto har jeg købt? - af H.C - 22-03-2010, 02:25 AM
Hvad for en halvauto har jeg købt? - af Claxel - 22-03-2010, 02:55 AM
Hvad for en halvauto har jeg købt? - af Kima - 22-03-2010, 09:30 AM
Hvad for en halvauto har jeg købt? - af pern - 22-03-2010, 01:25 PM
Hvad for en halvauto har jeg købt? - af løvig - 22-03-2010, 01:57 PM
Hvad for en halvauto har jeg købt? - af Vilsgaard - 22-03-2010, 02:26 PM
Hvad for en halvauto har jeg købt? - af petoni - 22-03-2010, 08:20 PM
Hvad for en halvauto har jeg købt? - af johansen - 22-03-2010, 10:35 PM
Hvad for en halvauto har jeg købt? - af Claxel - 23-03-2010, 12:25 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)