11-06-2010, 04:32 PM
Citat:quote:
Originally posted by TSX
Jeg er faktisk hamrende ligeglad med med andres religion, så længe de ikke opfører sig truende - eller prædiker.
Men en ting der irriterer grænseløst, er de fjolser der lefler for de provokerende religiøse, ved at imødekomme disse, langt ud over hvad der er sædvane i vores kultur.
Nu er det også kommet til de selvdesignede VisaDankort - man kan godt få et kort med et billede af konen på kortet - men et billede af sin elskede bacon det går ikke - man har igen skelet til der kunne være nogen der ville påberåbe sig ''retten til ikke at blive fornærmet''
http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2095054.ece
TSX - formerly known as JSS
Jeg er helt enig med dig i at man ikke skal lefle for sådanne grupper. Jeg hører klart til dem som mener at tegningerne i Jyllandsposten var vigtige da de handlede om den selvsencur som desværre er ved at tage overhånd og virker begrænsende for ytringsfriheden.
På den anden side så tror jeg at jeg ville have truffet samme valg hvis jeg skulle have bedømt det billede. Havde det været et dankort så ok, men ikke et visa. Min begrundelse ville være at jeg ikke ville løbe den risiko at kunden der fik klask i den bare for at flashe sit baconkort i mellemøsten bagefter ville skyde mig i skoene at jeg ikke skulle have godkendt kortet. Det ville dermed være en kost bennefit analyse, for hvad er upsiden for en bank ved at godkende et sådan billede på et kreditkort med deres logo? Jeg mener historien kommer kun ud hvis de ikke godkender kortet.
Mvh.
Yeti
Yeti