Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uganda og frotalt angreb af bøffel..
#1
Halløj.

Jeg er netop kommet tilbage fra bøffeljagt i Uganda og havde den "eksotiske" oplevelse, at blive angrebet frontalt af en bøffel på 5 meters afstand..

Jeg havde skudt en fin bøffeltyr som faldt helt udramatisk for en hjertekugle på 10 meters afstand. Også min makker havde haft heldet med sig og således troede vi, at det var slut med bøffeljagten og resten af tiden skulle bruges til antiloperne.
Pludselig blev P.H'en ringet op og fortalt at en problem-bøffel havde taget bolig i en tæt bevokset sump, hvor den gjorde udfald mod kvægdriverne, når de vandede deres kvæg om aftenen. Bøflen var en gammel Duggaboy og den skulle skydes.
Afsted med os!
Vi fandt sporet og fuldte det i et par timer. Bevoksningen var så tæt, at vi flere steder måtte kravle for at komme igennem og sigtbarheden var kun ganske få meter.
Da vi netop havde tabt sporet for tredje gang og overvejde at drage hjemover, hørte vi et "HURMFF" kun 4-5 meter foran os og en enorm bøffeltyr kom bragende direkte imod os. Den ene tracker kom væk, den anden blev ramt men undgik mirakuløst hornene. 2 meter bag trackerne stod jeg og tyren fortsatte mod mig.
I mellem stod P.H. og forsøgte med et hofteskud, da piben ramte på dyret hvis han havde forsøgt at få våbnet til skulderen.. Så tæt var den.. Skuddet gik undet, men braget tog så meget af dyrets opmærksomhed, at jeg nåede at kaste mig til siden og undgik hornene med ganske få cm.. Jeg faldt ned ved siden af dyret og nåede at se den lave et "rodeo-spark" med bagbenene, som gled forbi mit ansigt på 20-30 cm afstand..
Min makker Arne stod lidt bag os og var således ikke i dyrets linie, hvilket gav ham skudmulighed. Han sendte en kugle direkte i hjertet på dyret som tumlede 8-10 meter ind i bushen og faldt om.. Den fik lige et par hurtige solids sendt efter sig, hvorefter vi alle rettede opmærsomheden mod trackeren David, som gudskelov havde sluppet med skammer og et chock for livet.. Festligt..

Ellers gik turet med diverse antiloper og flodhest. Normalt er det at skyde en flodhest en noget tam fornøjelse, man at pürch'e dem på land om natten i fuldmånens skær, er en af det mest intense jagtlige oplevelser jeg har haft! Kan anbefales!

Selv fik jeg kun 5 trofæer ud af 14 dages jagt, da de meste af tiden gik med at jage en kolosal Elantyr.. Desværre fik vi den aldrig. P.H'en var dog så venlig at tilbyde mig 5 ekstra jagtdage gratis, hvis jeg kunne få rykket min hjemrejse, hvilket desværre var umuligt grundet arbejde, men et flot tilbud da prisen for en dag ligger på 1200$

Billeder følger senere.

Rune
Svar


Beskeder i denne tråd
Uganda og frotalt angreb af bøffel.. - af Cola - 10-05-2009, 05:25 PM
Uganda og frotalt angreb af bøffel.. - af 577 NE - 10-05-2009, 10:46 PM
Uganda og frotalt angreb af bøffel.. - af Jimmy - 10-05-2009, 11:01 PM
Uganda og frotalt angreb af bøffel.. - af Cola - 11-05-2009, 01:16 AM
Uganda og frotalt angreb af bøffel.. - af Jimmy - 11-05-2009, 01:32 AM
Uganda og frotalt angreb af bøffel.. - af DIB - 11-05-2009, 01:34 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)