Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor er det godt/billigt at købe S&B ?!?!?
#1
Jeg har spekuleret lidt på at smide lidt mønt i en S&B sigtekikkert, måske af PM II typen.

Jeg er vældig glad for min 1.5-6x42 S&B på min Anschütz salonriffel og dér fjerner jeg den nok ikke lige fra foreløbig.

1.5-6 x forstørrelse passer perfekt til salonriffel mener jeg, selv ud til cal 12 hylstre på 75-100m og øldåser ud til 125m.

Men jeg syntes dog at jeg oftest får skruet højt op for forstørrelsen ved hyggeskydning, gerne 5-6x eller noget i den stil.

Nu spekulerer jeg så på en sigtekikkert til en kommende riffel (fortæller ikke hvilken... eller til hvilket formål!!).

MEN det bliver i nok en af de kraftigere 7.62kalibre og formålet bliver..... skydning/jagt på minimum 100 meter afstand.

Kliktabel/Bulletdrop.. er ligemeget, jeg lærer kuglebanen og tager den derfra.

Kan ikke rigtig bestemme mig for 3-12, 4-16 eller 5-25.... men det kommer nok.. og det bliver formodentlig 4-16, da 4x forstørrelse er god (efter min mening) til allround-jagt på almindelige jagtrelevante afstande. Måske 5-25, da der kan skrues godt op ved "for sjov skydning"

Har lagt mig lidt fast på et Bryant-sigte ( P1 sigte? ).
Jeg syntes ikke rigtig MilDot tiltaler mig... men Bryant-sigtet ser fint ud.

Så det eneste jeg lige spekulerer på, er ... hvor er det godt og billigt at handle Schmidt&Bender kikkerter med Bryant-sigte, i de nævnte forstørrelsesgrader. ?!?!?!

Har kigget lidt på OpticsWareHouse, men gad godt se lidt andre.

Og nej, gider ikke Tasco/Franchi/Swarowski Premium UltraGoldcoatedTargetVarmint med køleribber - nåja, illumineret trådkors har heller ingen interesse...

Jeg tillader mig at være lidt snævertsynet og kigger bare på S&B denne gang.

Nøjes bare med at kigge på S&B PM II, måske Precision Hunter eller hvad der nu falder mig ind.

Told/Moms er intet problem - det har vi ikke heroppe.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Beskeder i denne tråd
Hvor er det godt/billigt at købe S&B ?!?!? - af HappyNanoq - 03-06-2009, 06:33 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)