Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L mundingsbremse
#42
@M@x 2.0

Det er rigtigt at en del af energien fra krudtgassen omsættes til varme i dæmperen, det skyldes at krudtgassen jo er i meget direkte kontakt med dæmperen, medens trykket i gassen falder, indtil kuglen forlader hullet i dæmperen er det meste af gassen i realiteten spærret inde i "dåsen", det modvirkes dog af at gassens temperatur falder sammen med trykket (Boyle-Marriotts lov)

Hvis man gad ville man faktisk kunne beregne gassens temperatur ( - tabet til dæmperens metal) ud fra tryk og energi i pibens volumen...

En typisk kaliber omdanner omkring 30% af krudtets energiindhold til bevægelsesenergi i projektilet, resten går til opvarmning af gassen, hylstret, piben og tabes som uforbrændt krudt, samt naturligvis det udstrømmende krudtgas.
Det giver ret meget varme at komme af med[:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
S&L mundingsbremse - af Andreas E. - 20-01-2011, 04:19 AM
S&L mundingsbremse - af hjemmeladeren - 20-01-2011, 10:21 AM
S&L mundingsbremse - af LasseScout - 20-01-2011, 11:00 AM
S&L mundingsbremse - af GT - 20-01-2011, 11:08 AM
S&L mundingsbremse - af GT - 20-01-2011, 11:19 AM
S&L mundingsbremse - af petoni - 20-01-2011, 11:24 AM
S&L mundingsbremse - af rkn - 20-01-2011, 03:02 PM
S&L mundingsbremse - af TRG-S - 20-01-2011, 03:45 PM
S&L mundingsbremse - af Andreas E. - 20-01-2011, 04:07 PM
S&L mundingsbremse - af gafka - 20-01-2011, 04:26 PM
S&L mundingsbremse - af HappyNanoq - 20-01-2011, 04:32 PM
S&L mundingsbremse - af Ulrik Hentzer - 20-01-2011, 04:36 PM
S&L mundingsbremse - af dravis - 20-01-2011, 07:33 PM
S&L mundingsbremse - af Andreas E. - 20-01-2011, 08:10 PM
S&L mundingsbremse - af hatting - 20-01-2011, 10:35 PM
S&L mundingsbremse - af GT - 21-01-2011, 10:17 AM
S&L mundingsbremse - af halvautomat - 21-01-2011, 11:04 AM
S&L mundingsbremse - af GT - 21-01-2011, 11:12 AM
S&L mundingsbremse - af LasseScout - 21-01-2011, 12:56 PM
S&L mundingsbremse - af halvautomat - 21-01-2011, 05:28 PM
S&L mundingsbremse - af GT - 21-01-2011, 05:31 PM
S&L mundingsbremse - af ran - 21-01-2011, 05:32 PM
S&L mundingsbremse - af GT - 21-01-2011, 05:35 PM
S&L mundingsbremse - af hatting - 21-01-2011, 07:07 PM
S&L mundingsbremse - af hatting - 21-01-2011, 07:15 PM
S&L mundingsbremse - af HappyNanoq - 21-01-2011, 07:57 PM
S&L mundingsbremse - af halvautomat - 21-01-2011, 09:29 PM
S&L mundingsbremse - af HappyNanoq - 21-01-2011, 09:33 PM
S&L mundingsbremse - af STROM - 21-01-2011, 10:10 PM
S&L mundingsbremse - af HappyNanoq - 21-01-2011, 10:24 PM
S&L mundingsbremse - af rkn - 22-01-2011, 02:01 PM
S&L mundingsbremse - af HappyNanoq - 22-01-2011, 04:23 PM
S&L mundingsbremse - af chrstn_olsen - 22-01-2011, 05:56 PM
S&L mundingsbremse - af HappyNanoq - 22-01-2011, 06:02 PM
S&L mundingsbremse - af dravis - 24-01-2011, 01:19 AM
S&L mundingsbremse - af HappyNanoq - 24-01-2011, 01:43 AM
S&L mundingsbremse - af dravis - 24-01-2011, 01:48 AM
S&L mundingsbremse - af Leo - 24-01-2011, 01:50 AM
S&L mundingsbremse - af AB - 24-01-2011, 02:46 AM
S&L mundingsbremse - af GT - 24-01-2011, 10:29 AM
S&L mundingsbremse - af M@X 2.0 - 24-01-2011, 11:12 AM
S&L mundingsbremse - af dravis - 24-01-2011, 05:11 PM
S&L mundingsbremse - af rkn - 31-10-2012, 12:16 AM
S&L mundingsbremse - af M@X 2.0 - 31-10-2012, 12:38 AM
S&L mundingsbremse - af dravis - 01-11-2012, 11:14 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)