Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jæger: Jeg så en ulv i nordjysk skov
#32
Citat:quote:

Originally posted by Panthera

Den er ret ligeglad med størrelsen på tamhunden. Det er de færreste tamhunde, som vil nå en ulv til sokkeholderne, og dem der kan, er forbudte.


Du tager altså fejl Panthera, som dravis og andre skriver, sker der, ikke menneske-kontrollerede krydsninger, mange steder i verden.
Jeg har tidligere i ulvedebatten postet et link til en film hvor Sheepdogs faktisk dræber ulve.
For ikke så lang tid siden læste jeg om en undersøgelse i Canada (jeg leder efter artiklen) som viste, at et overtal af ulveflokkene, i Canada, blev ledet/anført af vilde slædehunde. Forøvrigt er det lidt forunderligt at disse krydsninger sker - ulvenracen er åbenbart meget robust (siden forædlingen forsøger at gå baglæns).
Jeg tror, at når stormen har lagt sig i Sverige og al kællinge-hysteriet er ebbet ud, vil man se, at mange af de hunde som man troede var dræbt/såret af ulve, var blevet dræbt/kommet til skade på anden vis.

Bortset fra det, tror jeg ikke at det er nogen særlig god idé med ulve i Danmark - pladsen bliver lidt trang hvis vi også skal ha' vildsvin.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Beskeder i denne tråd
Jæger: Jeg så en ulv i nordjysk skov - af ID - 03-02-2011, 12:12 PM
Jæger: Jeg så en ulv i nordjysk skov - af sindri - 06-02-2011, 12:04 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)