12-02-2011, 05:53 PM
Citat:quote:
Originally posted by M@X 2.0
Walnut, det er ikke et veksel system. Det er en anden måde at fastgøre en pibe på.
Sauer 80 er IKKE beregnet til pibeskift af brugeren selv. Den sælges/solgtes heller ikke med den mulighed. Der er alt for stor risiko for at brugeren ikke forstår meningen med lukkeafstand. Det er bøssemager arbejde som jo osse har de dertil brugte lukkedorne.
En fabrik som Sauer vil aldrig overlade et så vigtigt arbejde til brugeren selv. På de modeller må man ikke engang stille aftrækket selv.
Jeg havde engang en Sauer 90 hvor aftrækket var blevet underligt og fjedrene slappe. Efter lang tids plagen fik jeg lov til at komme ind på fabriken i Tyskland. Jeg troede jeg lige skulle have nogen tips til justering af aftrækket, men jeg fik lov til at vente i udstillings lokalet, mens bøssemageren gik i enrum med riflen.
Rod ikke med den slags ting hvis men ikke ved hvad det drejer sig om.
--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!
No true craftsman ever listened!
[:I] Så faldt tiøren! Jeg finder en passende våbenskruemekaniker. Jeg troede, at det var et system som Sauer 202, hvor man forholdvis let kan skifte pibe efter behov.Det forklarer så også, hvorfor operationen ikke er nævnt i manualen. Jeg kan se, at der er "slået" et mærke i låsestol/pibe som ligner en markering af den rigtige placering.
Tak for opklaringen. Over and out.
Walnut