13-04-2011, 07:37 PM
@Buba .. ja .. på både min 6,5x55 (oven på en 6-24x56) og min 8x68 (oven på en 3-12x56) .. skudt ind med riflerne i 'vatter' @ 50m ..dvs same orientering som med hoved kikkert. Når det er gjort på måde, så er det jeg ikke har kind kontakt = kræver træning for muskelhukkomelse så man har øjenhøjde lige i med det samme. Anywayu det virker på 2 fronter:
1)
Med stor kikkert skruet helt op mister man hurtigt orientering .. rødpukten virker som pejl -> når målet er fundet .. lade hovedet glide ned på skæftet og så har man fikseret med den store kikkert
2)
som direkte sikte på kort hold (var den måde jeg fik min første/eneste Elg på)
Den 375Ruger Hatting 'basker sammen' til mig nu, bliver en 'gå igennem'/råvejrs sag mere for kortere hold .. der skal øjen kontakten være der 100% stensikkert med det samme => skæftekontakt, så der vil jeg prøve med mili metoden hvor man kanter riflen (dvs rødpunkt kommer over i samme side om 'lukketøjs håndtaget'. Der findes special weaver/picatinny 'offset' 'broer' til sådan en montering
/wolf_skate
Scout for a blind dog - and throw him a bone
1)
Med stor kikkert skruet helt op mister man hurtigt orientering .. rødpukten virker som pejl -> når målet er fundet .. lade hovedet glide ned på skæftet og så har man fikseret med den store kikkert
2)
som direkte sikte på kort hold (var den måde jeg fik min første/eneste Elg på)
Den 375Ruger Hatting 'basker sammen' til mig nu, bliver en 'gå igennem'/råvejrs sag mere for kortere hold .. der skal øjen kontakten være der 100% stensikkert med det samme => skæftekontakt, så der vil jeg prøve med mili metoden hvor man kanter riflen (dvs rødpunkt kommer over i samme side om 'lukketøjs håndtaget'. Der findes special weaver/picatinny 'offset' 'broer' til sådan en montering
/wolf_skate