Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Større fokus på aktivister der slipper mink løs
#9
Citat:quote:

Originally posted by West

Nu ser jeg altså på det at minkavlerne bliver udsat for sabotage som problem nr 1. Nr 2 må altså være at mink i den for antal rasere naturen total omkring udslippet, tre mdr senere er alt tømt og minkerne dør af sult. Kan sikkert ikke skjule at jeg selv er minkfarmer. Jeg mener at minkudslip kan sammenlignes med terror. Bare i forhold til husdyr. Det er altid så¨nemt at sidde ude på sidelinien og fortælle hvor slemt mink i fangeskab har det. Men det er altid mangel på viden om emnet. Når ikke man kender mere til minkavl end medierne fortæller at de er så er man sku for naiv. Ikke sandt ID? Men jeg mener som alle i andre at mink skal holdes på et absolut minimum i den danske natur.

A. Westergaard



Jeg er helt enig i at disse angreb er kriminelle handlinger, men terror mod husdyr... Nu kender du mere til mink end jeg, men at minkene på andre farme skulle frygte at noget ligende kunne ske hos dem er vist at stramme den. Og det er næppe heller det du mener, men terror er netop at bruge frygt som våben ved at ramme nogen der ikke er involveret i den konflikt terrorhandlingen udspringer af.

Jeg tror at vi må holde os til at det er hærværk, men helt som for andre typer hærværk er det groft krænkende for dem som det går ud over. Samtidigt så skaber det usikkerhed hvis sådanne handlinger målrettes mod nogen bestemte grupper og der ikke sker en opklaring.

Efter de optagelser der blev frigivet for ikke så længe siden sidder jeg også tilbage og funderer over hvad der er galt. Enten er kontrollen særdeles mangelfuld, der er måske manglende interesse i af fører en effektiv kontrol, eller også er optagelserne manipulerede på den ene eller anden måde. Uden at have ret meget at ha det i må jeg erkende at jeg hælder til den første af de tre muligheder.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Beskeder i denne tråd
Større fokus på aktivister der slipper mink løs - af yeti - 18-04-2011, 04:18 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)