30-04-2011, 01:50 AM
Hej ID
du skrev :Jeg har lige bestilt 2 Dewalter i US og får dem lavet om til 220 Volt/50 Hertz når de kommer til Danmark - det er mig en gåde at de ikke forhandles i Europa......
Den forstår jeg ikke lige.
har i al min tid arbejdet som Maskinmester inden for faget el.
Hvordan lige laver man en seriemotor om fra 60 til 50 hertz ?
Det har alle dage været fuldstændig ligegyldigt om at en seriemaskine det være sig boremaskine, rundsav, vinkelsliber, eller hvad pokker man kan fine på af håndværktøj kører på 60 eller 50 hertz. De kører enda bedre på 0 hertz ??? Ja for de er oprindeligt konstrueret til jevnstrøm og der er der som alle ved jo ikke nogen svingninger altså hertz
Men vil da gerne høre om hvad du lige mener med omstillingen.
Ellers hjælper jeg dig gerne
Mvh. Rimfire Hunter
du skrev :Jeg har lige bestilt 2 Dewalter i US og får dem lavet om til 220 Volt/50 Hertz når de kommer til Danmark - det er mig en gåde at de ikke forhandles i Europa......
Den forstår jeg ikke lige.
har i al min tid arbejdet som Maskinmester inden for faget el.
Hvordan lige laver man en seriemotor om fra 60 til 50 hertz ?
Det har alle dage været fuldstændig ligegyldigt om at en seriemaskine det være sig boremaskine, rundsav, vinkelsliber, eller hvad pokker man kan fine på af håndværktøj kører på 60 eller 50 hertz. De kører enda bedre på 0 hertz ??? Ja for de er oprindeligt konstrueret til jevnstrøm og der er der som alle ved jo ikke nogen svingninger altså hertz
Men vil da gerne høre om hvad du lige mener med omstillingen.
Ellers hjælper jeg dig gerne
Mvh. Rimfire Hunter