02-05-2011, 11:40 PM
Jeg synes at det er lidt svært. Jeg havde klart foretrukket at han var blevet anholdt, dømt og straffet (hvis det kunne bevises at han er var skyldig). Jeg vil gætte på at man har været nervøs for 2 ting. Dels problemer omkring beviserne og en tabt retssag ville være en kæmpe sejr for al-quida. Dels ville en længere periode hvor Den Store Satan holder en levende martyr fanget for så at henrette ham formentligt gøre det nemmere at rekruterer for al-quida. Jeg kan godt forstå disse problemer, men havde nu alligevel foretrukket retssagen.
Men har ordren fx været - gå ind og forsøg at tag ham levende, men møder i modstand så skyd for at dræbe, så er det vel lidt svært at være meget imod, også selvom en sådan ordre i realiteten ville være det samme som bare at komme for at dræbe for modstand måtte være forventeligt, og går man først igang med at rydde et hus med væbnet modstand så tænkes der ikke meget før der trykkes på aftrækkeren - alternativet er nemlig at man selv dør.
Mvh.
Yeti
Men har ordren fx været - gå ind og forsøg at tag ham levende, men møder i modstand så skyd for at dræbe, så er det vel lidt svært at være meget imod, også selvom en sådan ordre i realiteten ville være det samme som bare at komme for at dræbe for modstand måtte være forventeligt, og går man først igang med at rydde et hus med væbnet modstand så tænkes der ikke meget før der trykkes på aftrækkeren - alternativet er nemlig at man selv dør.
Mvh.
Yeti
Mvh.
Yeti
Yeti