Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sindsygheden total !
#2
Det er en skrøne, at bevaringsværdige våben er destrueret. De har muligvis skaffet sig af med overtallige nutidige våben af M95 typen, som de havde i mange eksemplarer, det er nok det der er baggrund for rygterne.

Men Tøjhusmuseet har nedtaget de store historiske samlinger og lagt dem i depot, for at få plads til et udstillingskoncept med en, efter deres mening, bredere appel. De vil have et familiemuseum, istedet for et nørdemuseum.

Desværre bliver resultatet for os nørder nogenlunde det samme. Det er dyrt nok at pakke samlingen ned. Det vil blive helt urealistisk dyrt nogensinde at udstille samlingen igen, så den er tabt for os, der gerne ville se det hele. Det var meget specielt og helt enestående i verden at kunne gå fra en af verdens allerførste ildvåben, en hakebuchs fra middelalderen, forbi en komplet Gatling gun, de tyske udgaver af stormgeværet og hen til helt moderne konstruktioner, samt alt derimellem. Det kommer vi aldrig til at se igen[xx(].

Jeg kan huske, da jeg første gang besøgte museet, blev jeg i grunden temmelig skuffet. Bevares, du kunne se våbnene, men der var ingen oplysninger om konstruktionerne, hvad der var gået forud i udviklingen, hvilken historisk sammenhæng våbnene var brugt i eller noget som helst andet. Disse oplysninger måtte jeg selv finde andre steder, og så blev det mere og mere spændende at komme igen. Men det er vel de færreste der går så meget op i det, så jeg vil tro, at hvis THM har lavet " brugertilfredshedsundersøgelser" så er det de skuffede generalister der har været i klart overtal.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Beskeder i denne tråd
Sindsygheden total ! - af 50GIJESS - 06-05-2011, 07:44 AM
Sindsygheden total ! - af LasseScout - 06-05-2011, 10:04 AM
Sindsygheden total ! - af høker - 06-05-2011, 06:36 PM
Sindsygheden total ! - af Dr. Strangelove - 06-05-2011, 09:46 PM
Sindsygheden total ! - af 50GIJESS - 06-05-2011, 11:12 PM
Sindsygheden total ! - af LasseScout - 06-05-2011, 11:43 PM
Sindsygheden total ! - af hogmeister - 06-05-2011, 11:46 PM
Sindsygheden total ! - af Eric A - 07-05-2011, 12:28 AM
Sindsygheden total ! - af 50GIJESS - 07-05-2011, 12:55 AM
Sindsygheden total ! - af hogmeister - 07-05-2011, 01:22 AM
Sindsygheden total ! - af 50GIJESS - 07-05-2011, 01:41 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)