24-08-2011, 12:40 AM
Det er denne besked Jørgen har fri givet.
Om der er større rustproblemer med vores rifler, end der er med alle andre nye og brunerede rifler, kan jeg ikke vurdere, da vi kun har med vores egne at gøre. Umiddelbart har vi mellem 10 og 15 klager over bruneringer om året, udaf et salg på oeve 1500 rifler om året. Heraf en stor del i forbindelse med kufferter eller etuier med såkaldt "æggebaggeskum". Fenomenet er en kombination af at det nye skum i disse etuier er fremstillet af et olieprodukt, med et vidst indhold af svovl. Dem der oplever dette problem, er ofte omhyggelige med oliering inden de går ud på jagt. Hvis det så er tåget eller regner, vil der også komme vand på metallet. Når man så putter dette våben i kufferten for at køre hjem, er alle forudsætninger for rust til stede. 1: våbenolien med indhold der kan opløse lidt af skummet. 2: skummet der ved denne opløsning kan frigive små mængder svovl. 3: vandet som kan gå i forbindelse med dette svovl, og danne svovlsyre. Denne svovlsyre er meget effektiv til af fjerne brunering og danne rust.
En anden ikke helt uvæsentlig detalje man skal være opmærksom på når man lytter til søforklaringer fra visse Jaguarbutikker, er at Schultz & Larsen for over 10 år siden stoppede ETHVERT salg af Egne produkter til Østjydsk Våbenhandel, og KR. O. Skov. Ligeledes stoppede alt salg til Gamefair for ca 4 år siden. Årsagen til det stoppede salg, var at vi ikke fandt det interesant og seriøst at få solgt voers produkter i den type "discountbutikker" med den begrænsede faglige kompetence og forretningsmoral, der fandtes i disse butikker.
Hvis disse butikker har haft problemer med garanti på Schultz & Larsen produkter, kan det udelukkende være forårsaget af at de ikke har kunnet sælge nye produkter omfattet af nogen garanti. Kort og direkte er disse udtalelser om deres problemer med garanti på vores produkter,enten bevidst løgn, fri fantasi eller en bevidst bagtalelse for at få solgt et produkt som de er i stand til at skaffe.
Når jeg høre disse beskrivelser af udsagn fra disse 3 butikker, kan jeg kun trække på smilebåndet, og tænke på et gammelt ordsprog om "rønnebær der er sure" .
Egentligt har jeg en vis form for medlidenhed med butikker der er nødsaget til at sprede den slags påstande uden hold i virkligheden, for at få solgt deres egne produkter.
Venlig Hilsen
Jørgen Nielsen
Om der er større rustproblemer med vores rifler, end der er med alle andre nye og brunerede rifler, kan jeg ikke vurdere, da vi kun har med vores egne at gøre. Umiddelbart har vi mellem 10 og 15 klager over bruneringer om året, udaf et salg på oeve 1500 rifler om året. Heraf en stor del i forbindelse med kufferter eller etuier med såkaldt "æggebaggeskum". Fenomenet er en kombination af at det nye skum i disse etuier er fremstillet af et olieprodukt, med et vidst indhold af svovl. Dem der oplever dette problem, er ofte omhyggelige med oliering inden de går ud på jagt. Hvis det så er tåget eller regner, vil der også komme vand på metallet. Når man så putter dette våben i kufferten for at køre hjem, er alle forudsætninger for rust til stede. 1: våbenolien med indhold der kan opløse lidt af skummet. 2: skummet der ved denne opløsning kan frigive små mængder svovl. 3: vandet som kan gå i forbindelse med dette svovl, og danne svovlsyre. Denne svovlsyre er meget effektiv til af fjerne brunering og danne rust.
En anden ikke helt uvæsentlig detalje man skal være opmærksom på når man lytter til søforklaringer fra visse Jaguarbutikker, er at Schultz & Larsen for over 10 år siden stoppede ETHVERT salg af Egne produkter til Østjydsk Våbenhandel, og KR. O. Skov. Ligeledes stoppede alt salg til Gamefair for ca 4 år siden. Årsagen til det stoppede salg, var at vi ikke fandt det interesant og seriøst at få solgt voers produkter i den type "discountbutikker" med den begrænsede faglige kompetence og forretningsmoral, der fandtes i disse butikker.
Hvis disse butikker har haft problemer med garanti på Schultz & Larsen produkter, kan det udelukkende være forårsaget af at de ikke har kunnet sælge nye produkter omfattet af nogen garanti. Kort og direkte er disse udtalelser om deres problemer med garanti på vores produkter,enten bevidst løgn, fri fantasi eller en bevidst bagtalelse for at få solgt et produkt som de er i stand til at skaffe.
Når jeg høre disse beskrivelser af udsagn fra disse 3 butikker, kan jeg kun trække på smilebåndet, og tænke på et gammelt ordsprog om "rønnebær der er sure" .
Egentligt har jeg en vis form for medlidenhed med butikker der er nødsaget til at sprede den slags påstande uden hold i virkligheden, for at få solgt deres egne produkter.
Venlig Hilsen
Jørgen Nielsen