Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilken krudt dispencer skal man vælge?
Tanker foer min RCBS
Koebte en dispenser for godt og vel et aar siden. Efter lidt research endte jeg med at skulle vaelge mellem Hornady og RCBS. Der var ikke rigtig nogle daarlige anmeldelser paa nogen af dem, og jeg valgte RCBS fordi den havde vaeret lang tid paa markedet og dermed bevist at den virkede.

Tanker efter koeb af RCBS
Alt omkring hukommelse bruger man ikke til noget. Man indtaster krudtvaegten og saa koerer det bare derudaf.
Den er helt utrolig nem at toemme 100% for krudt, hvilket er et kaempe plus (isaer hvis man ofte skifter krudttype). Men Hornady er efter sigende ogsaa rimelig nem at rense.
Den kan som andetstedsbeskrevet tunes for hurtigere krudtservice, men selvom jeg lader ofte, har jeg egentlig ikke brug for det. Jeg kan eventuelt spare 7 - 8 sekunder på magnumpatroner tror jeg. Det hjaelper jo ikke at dispenseren er faerdig foer man har isat kugle og sat den i patronkassen.
Den er ekstrem praecis ved krudttyper med grovhedsgrader op til Rhino-19 og har faktisk ingen overfyldninger. Ved de grove krudttyper som fx. Rhino 22 og 25 kan den nogle gange fylde for meget krudt i, men det afhjaelpes let ved at proope et afskaaret McD sugerør i fronten. Det er standardprocedure og kan enten googles eller youtubes. Jeg har ikke taget det ud siden det i sin tid blev sat i, selvom jeg tror at den er marginalt langsommere ved de mindre grove krudttyper.
RCBSen er samme maskine uanset om den leveres som 220v eller 110v model. eneste forskel er at den medleverede strømforsyning er anderledes. Hvis man er el-teknisk velfunderet og har styr paa told/moms kan der maaske spares lidt. Husk at jaevnstroem ikke bare er jaevnstroem.

Afslutningsvis kan jeg kun sige at har du ikke haft en dispenser foer, kan den sikkert sagtens undvaeres, men har du foerst haft en, virker det fuldstaendigt taabeligt ikke at eje en dispenser.
RCBSen har paa alle punkter opfyldt mine forventninger plus lidt ekstra. Hornadyen ville maaske have gjort det samme, men jeg ved det ikke.
For mig et af de bedste koeb.

Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Svar

Beskeder i denne tråd
Hvilken krudt dispencer skal man vælge? - af B.C - 15-08-2011, 07:24 PM
Hvilken krudt dispencer skal man vælge? - af CFR - 16-08-2011, 12:14 AM
Hvilken krudt dispencer skal man vælge? - af AB - 22-08-2011, 04:03 PM
Hvilken krudt dispencer skal man vælge? - af solvedk - 31-08-2011, 01:19 AM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)