Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lapua Mega 308 /N140
#1
Hej alle..

Er der ikke lige et par af jer 308 ejere som lader Lapua Mega der lige kunne sige hvor højt I er nået op i grain med N140 ?? - bare som reference. Årsagen kommer her...

Har lige haft besøg af en kammerat som vil have mig til at lade nogle Lapua Megaer til hans 308'er - han havde nemlig fået en fiiiiine opskrift på nogle Megaer af en jagtkammerat, som jeg lige skulle lave til ham.. Allerede her ringer alarmklokkerne [|)]

Da jeg ser ladedataene bliver jeg meget betænkelig - 47 grains N140 og COL på 67 mm. Nu har jeg selv skudt en del med Megaer i 308 - og kan derfor huske max. ladningerne i hovedet - vi er meget over max. ladningen i Vita-ladebog, og vi er 3 grains over max. i LADEBOKEN dobbelt hmmm [:0].., Jeg checkede ladningen i Quickload - 3712 bar. (max. 4150).. Ok fair nok, jeg har bevæget mig omkring max. QL-trykniveau især med min 6,5'er.. meeen.. aldrig uden stille og rolig opbygning. Jeg har heller ikke tidligere været ude for, at Quickload har været så "frisk" i forhold til ladebøgerne.. men anyway :-)

Har sagt til min kammerat, at det ville jeg være meget ked af bare at lave dem til ham - især da han ikke har prøvet ladningen i sin egen riffel [:0] - MEN, at jeg gerne ville bygge en ladning op til ham og vice versa.. og så kunne det da godt være vi endte i 47 grains - men ikke uden test, hvis det skal igennem min ladepresse [^]

Han kontaktede så sin kammerat med mine betænkeligheder - jeg troede for at være helt ærligt at det var en skrivefejl. Nej, Nej fyren gav ham hele sangen om CIP og SAAMI osv. - og at der var ingen problemer, og at jeg måtte være åndsvag, hvis jeg ikke kendte den historie om livrem og seler osv. [Sad!].. IDIOT[Sad!].. Hvis han er så forhippet på højere hastighed, så tror jeg sgu lige jeg ville have kigget på noget N150 eller 203B, men det fortalte jeg ikke Kloge Aage [B)]

Derfor vil jeg godt høre om der er nogle af jer, der er så højt oppe med N140 [Big Grin][Big Grin][Big Grin] - og gerne høre jer sige, at jeg ikke er komplet idiot[:p]

Palmer :-)

Overskrift redigeret og indlæg flyttet af Kima
***  Jepsen :-) ***
 
Svar


Beskeder i denne tråd
Lapua Mega 308 /N140 - af Jepsen - 25-04-2010, 10:51 PM
Lapua Mega 308 /N140 - af Dr. Strangelove - 25-04-2010, 11:27 PM
Lapua Mega 308 /N140 - af Jepsen - 26-04-2010, 03:24 AM
Lapua Mega 308 /N140 - af Mannlicher og mig - 26-04-2010, 07:13 PM
Lapua Mega 308 /N140 - af Jepsen - 27-04-2010, 04:12 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)