29-09-2011, 05:10 PM
Citat:quote:
Originally posted by ran
Jeg var vidne til en en spinkel knægt, der trænede til riffelprøven - havde lige erhvervet sig et jagttegn... Han havde bedt om en Sauer 202 til råvildtjagt - og var blevet udstyret med 300 win mag... Som nybagt riffelejer, er det næppe en god start - han kunne nu heller samle skuddene på et areal mindre end ca. 50x50 cm pga rekylskræk efter blot få skud på den første tur til skydebanen...
Købt hos en større våbenhandler i det østjydske... ;-)
.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)
Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Jeg havde på et tidspunkt en nybagt jæger inde i bikssen. Han ville have en 375 H&H. Da jeg spurgte hvad den skulle bruges til, svarede han råvildt[:0]
Gjorde opmærksom på, at det nok lige var i overkanten.
Jamen, jeg drømmer om at komme til afrika engang, så det er derfor jeg vil have dette kaliber.
Mente at hvis det lå 10-15 år ud i fremtiden, så havde han måske nok råd til at købe riffel nummer 2 til den tid.
Det korte af det lange blev, at jeg ikke ville sælge ham 375'eren og han derfor gik et andet sted hen[^] hvilket jeg havde det helt fint med.
Hvem bliver hængt ud på skydebanen, når knægten ikke kan ramme p.g.a. rekylskræk[?]
Netop!! Forhandleren[xx(] dårlig rådgivning og bla - bla.
Knægten skal nok lade være med at fortælle at det var ham der insisterede på at det skulle være det aktuelle kaliber[}] Han vil ikke udstille sig selv som total idiot[}][}][xx(]
Schönauer
Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer
Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst
Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst