Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regler eller ansvar !
#10
@50GIJESS,

Jeg tror ikke du skal forvente den store interesse for at diskutere "personlig frihed og ansvar" her i VTF "off topic"

Der hersker en ret stor uenighed blandt brugerne af dette forum omkring "rettigheder" m.h.t. skydevåben og hvad der er "ret og rimeligt"

En meget stor del af våben-ejere i DK ser ikke ud over deres egne "behov" og er derfor nærmest fjendtligt indstillet overfor dem der vover at interessere sig for "motorbøsser" (=halvautomater) korte håndskydere (= toootaaaalt uegnet til jagt..)

Fascinationen af skydevåben er blevet undertrykt aktivt siden 70'erne i DK, medmindre der er tale om computerspils-generationens meget virkelighedsfjerne og "hollywoodske" ideer om hvad våben er og gør...

I dette land er der netop blevet indført en ekstra skat på "mættede fedtstoffer" hvilket betyder at "man" ikke længer mener at danskerne kan tage vare på ders egen indtagelse af "de rigtige fedtstoffer" uden at det skal forsøges reguleret med en afgift...
Hvor tro du så "rettigheder m.h.t. at eje skydevåben, og "ret og rimeligt" i f.eks. at forsvare sit eget og sin families liv og helbred, står rent politisk?

Her er en histore fra det virkelige liv i DK....

En "progressiv" pædagog i min yngste datters børnehave fik den ide at børnene skulle se hvad det var for noget med et bukke-trofæ, så jeg tilbød at komme derned og give dem "en på opleveren" jeg ville komme forbi med en Råbuk, vise dem dyret, skære hovedet af det og så skulle vi koge kraniet og ordne opsatsen... Det synes pædagogerne var ok, så en morgen mødte jeg op med en nyskudt buk, knive, gasblus og en gryde + diverse ...

Omgående kom så spørgsmålet: Har du skudt den med et gevær? må vi se geværet, er det med rigtige kugler?

Jeg opfattede det ikke som spor problematisk, så jeg hentede min trofaste Sako 6,5x55 og var i gang med at vise den frem (uden bundstykke, naturligvis og lod et par afskudte hylstre og et par stykker hjemmerullet jagtammo gå på omgang mellem børnehave-poderne ("storebørnsgruppen" d.v.s børn mellem 5 og 7 år)

Da pædagogerne opdagede det, opløftede der sig et ramaskrig... jeg skulle ikke bringe VÅBEN ind i deres børnehave og vise frem, det var jo "aldeles utilstedeligt" og "helt uacceptabelt" af forevise de stakkels børn sådan et "mord-instrument"

imedens lå bukken og kiggede undrende på menageriet med sine døde øjne...

Jeg synes egentligt den episode fortæller meget om "holdningen til våben" i DK meget godt....

Jeg vil æde min gamle Cabelas booniehat på, af der vil være flere på dette forum der på et vist niveau vil holde med pædagogerne [xx(]

Jeg har valgt at holde op med at fortælle tilfældige deltagere i selskabeligheder at mine børn (2 piger, 7 og 10 år nu) skød med .22RF inden de fyldte 4.....reaktionen strækker sig fra hovedrysten til direkte fjendtlighed og belæringer om hvor uansvarlig jeg er...

(Den yngste er meget interesseret og skyder meget med luftpistol, storesøsteren er mere til langbuen...)

Jeg mener egentligt ikke våbenlovgivningen i DK er dårlig eller alt for stram, jeg mener bare den er ekstremt dårligt administreret, og unødvendigt bureaukratisk og utidssvarende...

Holdningerne til at eje våben i Dk er desværre også blandt rigtigt mange jægere og skytter noget i retning af: Hvad skal de bruge sådan en skyder til, den behøver de da ikke...
Så på den måde er vi ofte vores egne værste fjender...[V]

Jeg kan f.eks. ikke forstå hvorfor man, når man nu ER blevet godkendt til at eje og opbevare og benytte skydevåben, ikke bare kan købe de våben man gerne vil have? meen nej, for hvad skal en jæger med en pistol? eller en pistolskytte med en jagtriffel?? det har han jo ikke BRUG FOR..

Jeg kan da fint se det fornuftige i at man stiller krav til opbevaringen af våben (alle steder, ikke kun hos private) så de ikke ender i hænderne på "bande-kriminelle"
Fint med mig, jeg køber mig da gerne et par gode våbenskabe, de kan også bruges til PC'er , smykker og andet dyrt, når man er på ferie [8D]

Politikerne i dette land tror tilsyneladende stadig på præ-fascistiske ideer om begrænsning af borgernes adgang til skydevåben, og at det på en eller anden måde skulle begrænse kriminaliteten, på trods af mange eksempler på af der ingen sammenhæng er.... Schweitz er et glimrende eksempel... masser af våben hos borgerne, meget lav kriminalitet... Det samme gælder vel i en vis grad Canada?

Hvad med England, hvor det nu 14 år gamle forbud mod korte håndvåben bevisligt ikke har reduceret våbenrelateret kriminalitet, som tværtimod er forøget....

Om det er venstrefløjs-politikere eller højrefløj er tilsyneladende hip som hap...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
Regler eller ansvar ! - af 50GIJESS - 25-09-2011, 05:27 AM
Regler eller ansvar ! - af Nobody - 25-09-2011, 12:04 PM
Regler eller ansvar ! - af BigDane - 25-09-2011, 02:39 PM
Regler eller ansvar ! - af dravis - 26-09-2011, 08:18 PM
Regler eller ansvar ! - af 50GIJESS - 27-09-2011, 10:37 AM
Regler eller ansvar ! - af obelix - 30-09-2011, 01:07 AM
Regler eller ansvar ! - af BigDane - 30-09-2011, 01:32 AM
Regler eller ansvar ! - af dravis - 30-09-2011, 03:16 AM
Regler eller ansvar ! - af 50GIJESS - 30-09-2011, 06:26 AM
Regler eller ansvar ! - af dravis - 30-09-2011, 03:00 PM
Regler eller ansvar ! - af 50GIJESS - 30-09-2011, 06:55 PM
Regler eller ansvar ! - af RINCON - 30-09-2011, 08:17 PM
Regler eller ansvar ! - af 6mm - 30-09-2011, 10:25 PM
Regler eller ansvar ! - af RINCON - 30-09-2011, 11:46 PM
Regler eller ansvar ! - af P226 - 01-10-2011, 09:30 PM
Regler eller ansvar ! - af 50GIJESS - 02-10-2011, 09:12 AM
Regler eller ansvar ! - af GT - 03-10-2011, 10:24 AM
Regler eller ansvar ! - af Lani - 03-10-2011, 01:24 PM
Regler eller ansvar ! - af dravis - 03-10-2011, 03:23 PM
Regler eller ansvar ! - af hogmeister - 03-10-2011, 04:08 PM
Regler eller ansvar ! - af Lani - 03-10-2011, 04:52 PM
Regler eller ansvar ! - af dravis - 03-10-2011, 05:59 PM
Regler eller ansvar ! - af 50GIJESS - 03-10-2011, 07:16 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)