18-10-2011, 11:52 PM
Hej rkn.
Jeg kender godt T.H. og har været på grise jagt hos Buba i Kroatian sammen med ham.
Nu er det sådan at en 8mm RemMag går noget hurtigere end en 8x68S gør, derfor mener jeg ikke man kan sammenligne de to kalibere.
Det ville være det samme som at sammenligne en 30-06 med en 300WM og de vil ikke få det samme ud af den samme kugle, hvis hastigheden svinger 50 til 100 m/s.
Jeg tror ikke jeg kommer over de 870 m/s med en 200gr. kugle.
Jeg går og tænker på om jeg skal vælge Nosler Accobond.
Jeg gik godtnok med en lille drøm om, at sådan et Tysk kaliber også skulle have en Tysk kugle, men pjat, det var også bare lidt for sjov.
Jeg kunne godt forestille mig at Nosler Accobonden ville gøre det godt.
Jeg havde bare håbet på at der var en med en 8x68S som havde prøvet den på vildt i SA.
Mvh Maubla Ole
Jeg kender godt T.H. og har været på grise jagt hos Buba i Kroatian sammen med ham.
Nu er det sådan at en 8mm RemMag går noget hurtigere end en 8x68S gør, derfor mener jeg ikke man kan sammenligne de to kalibere.
Det ville være det samme som at sammenligne en 30-06 med en 300WM og de vil ikke få det samme ud af den samme kugle, hvis hastigheden svinger 50 til 100 m/s.
Jeg tror ikke jeg kommer over de 870 m/s med en 200gr. kugle.
Jeg går og tænker på om jeg skal vælge Nosler Accobond.
Jeg gik godtnok med en lille drøm om, at sådan et Tysk kaliber også skulle have en Tysk kugle, men pjat, det var også bare lidt for sjov.
Jeg kunne godt forestille mig at Nosler Accobonden ville gøre det godt.
Jeg havde bare håbet på at der var en med en 8x68S som havde prøvet den på vildt i SA.
Mvh Maubla Ole
Mvh. Ole
http://www.oleholstjagt.com/
Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin
Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
http://www.oleholstjagt.com/
Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin
Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it