Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Norge: 80% af det hakkede elgkød indeholder bly...
#7
Jeg er bare spændt på hvornår de finder ud om kobber pludselig er farligt også - altså at de NU "miljørigtige" kugler pludselig også er farlige.

Jeg syntes ikke de er helt enige om smør og mælk endnu.

Selv er jeg egentlig ligeglad, men kasserer det kød som er decideret ødelagt af skuddet, samt en "god" portion rundt omkring. Bare indtil kødet ser pænt ud igen, men ikke så meget fordi jeg er bange for bly, mere pga det æstetiske udseende af kødet.
Har ikke til sinde at servere et stykke kød med et skudhul i, eller noget som er direkte berørt af skuddet - også pga blodudtrædninger tæt på skudsåret.

Er selv af den overbevisning, at godt nok "ved EU" og alverdens regeringer hvad "der er bedst for os" og sætter nogle grænser.
Men jeg skal sku heller ikke LEVE af at spise kødet, jeg skal NYDE kødet.! Så de få gange der kommer vildt på bordet, øger næppe min risiko særlig meget.

Vildt smager også SÅ meget bedre end opdræt.

Jeg gider ikke leve i frygt for om mælk/smør/flerumættede fedtsyrer er godt for mig - eller bekymre mig om et stærkt begrænset blyindhold (målbart og "over "minimumsgrænse", bevares!), eller om hvilken olie er bedst for helbredet.

Det kan godt ske det afkorter livet med et år eller to, sammenlagt - nåhvad, med mit held bliver det nok alkoholen som slår mig ihjel (kørt ned af en øl-bil!). Nix, så hellere tage den chance og nyde det - og gider da SLET ikke bekymre mig om "miljørigtige" patroner.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Beskeder i denne tråd
Norge: 80% af det hakkede elgkød indeholder bly... - af HappyNanoq - 20-10-2011, 06:23 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)