Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Naturstyrelsen vil kontrollere patroner
#20
Citat:quote:

Originally posted by mini

Ja - et gammelt ordsprog siger at ærlighed varer længst - det passer også her. Hvis man som jæger oplever at andre bruger bly på en jagt ber det vel ok at bemærke det?? Er man jagtleder kan man bare sende hjem igen [Big Grin]

Det er velbegrundet at bly er forbudt, og de "nye" alternativer er rigtig gode, og i mange tilfælde bedre end de gamle patroner (som jeg aldrig har set en test af [Sad])

Der er med andre ingen grund til at bruge bly - ud over dumhed og arrogance som før nævnt.

Jeg er tilhænger af selvjustits, men det viser sig ofte at kontrol er nødvændig.

Tillid er godt, kontrol er bedre, men terror er allerbedst. Sådan går det hvis vi ikke selv kan finde ud af det.

Om det er politi eller vildtkonsulenten eller en anden fra Naturstyrelsen, der måtte aflægge mig et besøg, skal han eller hun være velkommen [Smile]

If you cant beat them - eat them!



Nej det er faktisk ikke velbegrundet at blyhagl er forbudt alle steder. Det er velbegrundet på skydebaner hvor belastningen er stor, og i lavvandede vådområder hvor fx ænder vil kunne indtage blyhagl når de spiser af bunden. Men i fx skovområder eller åbent land vil blybelastningen være meget lille. Specielt fordi der sker det at blyhaglets overflade oxiderer hvorefter der ikke sket afgivelse af bly til omgivelserne.

Dette blev sammen med en bedre drabene dokumenteret da svenskerne undersøgte sagen. Så at sige at det danske forbud er velbegrundet er noget af en tilsigelse, da det mest er begrundet i tro og spekulation og ikke konkrete undersøgelser.

Når det er sagt er jeg enig i at man skal overholde reglerne, og jeg bruger selv stål/bismut når jeg jager i dk. Men i Sverige bruger jeg bly med god samvittighed.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Beskeder i denne tråd
Naturstyrelsen vil kontrollere patroner - af Kima - 18-10-2011, 10:29 AM
Naturstyrelsen vil kontrollere patroner - af ran - 18-10-2011, 11:54 PM
Naturstyrelsen vil kontrollere patroner - af JCK - 19-10-2011, 04:59 PM
Naturstyrelsen vil kontrollere patroner - af mini - 01-11-2011, 04:28 PM
Naturstyrelsen vil kontrollere patroner - af yeti - 01-11-2011, 04:41 PM
Naturstyrelsen vil kontrollere patroner - af yeti - 02-11-2011, 01:11 AM
Naturstyrelsen vil kontrollere patroner - af mini - 02-11-2011, 04:53 PM
Naturstyrelsen vil kontrollere patroner - af yeti - 02-11-2011, 05:23 PM
Naturstyrelsen vil kontrollere patroner - af mini - 03-11-2011, 02:51 PM
Naturstyrelsen vil kontrollere patroner - af yeti - 04-11-2011, 10:34 AM
Naturstyrelsen vil kontrollere patroner - af mini - 15-02-2012, 10:11 AM
Naturstyrelsen vil kontrollere patroner - af mini - 15-02-2012, 12:55 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)