Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Barrett
#8
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeg synes bare den mangler en range finder og en motor til at indstille højden med. Det kan da ikke være meningen jeg selv skal døje med det, når den nu har fat i kliktårnet.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]


Skal du ikke have dopler-radar med også, så den også kompenserer for vind.?

Tror det hele bliver for tungt, hvis der skal motor på til automatisk at justere højdeindstillingen.

Jeg ved ikke om du har prøvet S&B PMII kliktårnene, men man er ikke i tvivl om når man har klikket. Det skal ikke "voldes", men kikkerterne er lavet så du nemt kan tælle klik ved følelse - den er langt fra glidende som traditionelle kikkerter med hætte over justeringsknopperne.

Med den tanke, er det dels en rimelig kraftig motor/gearing der skal til - for ikke at nævne batteri.
Og det er ikke noget jeg gad slæbe på.!

For med motor/gearing og automatisk højdekompensering, der fratager man ligesom også skyttens egen intuition efter første skud - hvis han kan se forholdene kræver justering ud over det automatisk målte og justerede.

Og skytten kræver del at justeringen sker hurtigt, så det SKAL ligesom være en ret alvorlig motor/gearing/batteri - og hvad gør han når batteriet er fladt i en situation hvor han mest har brug for det.

Umiddelbart syntes jeg det er lidt noget fis, at skulle have alt automatisk.

Systemet hjælper skytten, og ved at skulle angribe flere mål i samme område kan skytten vælge en given middel-indstilling, og kompensere ved at sigte anderledes fra mål til mål.

Hvis det var automatisk - skulle han afvente klarsignal på at ystemet har målt, beregnet, kompenseret - og indstillet kikkerten.
Det tror jeg ikke der er mange snigskytter (som systemet oprindelig var tiltænkt til) som vil finde sig i.

Og Burris'en, ja der syntes jeg ikke der er samme klarhed i den, som i S&B kikkerter.

Nu er BORS'en oprindeligt lavet til Leupold, men "by popular demand" også til NightForce samt S&B da disse kikkerter også bruges af "målgruppen", som er finskytter/snigskytter efter Barrett's opfattelse. Det var det de havde tiltænkt BORS'en i hvert fald.

I.E.A. i tyskland laver en lignende ballistisk computer : BC-01, som tilmed ligner BORS'en ret meget - og giver mange af de samme features.
Dog er I.E.A.'s BC-01 pt kun lavet til Henzoldt kikkerter.

Mener også at Burris'en ændrer træfpunktet, men IKKE ved at indstille tårnet og dermed flytte trådkorset - men ved at tænde en lille prik i trådkorset ved det kompenserede træfpunkt.

Unægteligt en fin løsning, men virker det nu også helt i de forskellige lysforhold.?.
Stærkt lys, eller grænsende til modlys, så kan det vel være svært at se hvilken prik de mener man skal kigge efter.

Det syntes jeg da jeg fik forklaret af en kammerat som havde købt den - og efterfølgende hastigt skiftet skidtet ud med en rigtig kikkert, da han var på herrens mark da batteriet var dårligt.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Beskeder i denne tråd
Barrett - af Kima - 26-06-2008, 12:53 PM
Barrett - af JRexA - 26-06-2008, 04:54 PM
Barrett - af ID - 26-06-2008, 05:40 PM
Barrett - af Kima - 18-11-2011, 09:14 AM
Barrett - af fasan - 18-11-2011, 11:09 AM
Barrett - af LasseScout - 18-11-2011, 11:24 AM
Barrett - af headhunt - 18-11-2011, 12:44 PM
Barrett - af HappyNanoq - 18-11-2011, 03:07 PM
Barrett - af LasseScout - 18-11-2011, 03:58 PM
Barrett - af HappyNanoq - 18-11-2011, 04:34 PM
Barrett - af dravis - 18-11-2011, 05:19 PM
Barrett - af HappyNanoq - 18-11-2011, 05:39 PM
Barrett - af dravis - 18-11-2011, 06:51 PM
Barrett - af HappyNanoq - 18-11-2011, 07:20 PM
Barrett - af dravis - 18-11-2011, 07:30 PM
Barrett - af HappyNanoq - 18-11-2011, 07:43 PM
Barrett - af HappyNanoq - 11-12-2011, 05:03 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)