Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slog schweisshund, anklaget for mishandling
#20
Citat:quote:

Originally posted by Flemming

Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Udfra billedet, nu han har taget sig tid til at posere i jagttøj og gevær på ryggen, måtte man formode at han også ville have vist evt gul/orange vest med "SWEISSHUND" hvis han har haft det.

Det er udelukkende udfra billedet at jeg tænker ovenstående.!

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)



Hej Happy,

Læser du slet ikke hvad der bliver skrevet i tråden [?] Støver skriver jo lige netop at hunden er "uniformeret":

Helt enig med Max..Kender hundeføreren. Hunden havde foruden gps, et bredt halsbånd hvorpå der var skrevet telenr. samt (schweisshund) med store bogstaver.
Happy... Hvor lang snor synes du en schweisshund der hetzer et stykke hjortevildt med en kugle gennem begge bagkøller skal have..

Støver.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]



Jo, jeg læser det skam, men fik ikke kommenteret at et "bredt halsbånd" med tlfnummer og "SWEISSHUND" næppe er det første man lige lægger mærke til, når man ser et sådant overgreb.

Og mht til hvor lang "snor" en sådan hund skal have - så skal "snoren" være max så lang, så hunden altid kan standses og komme tilbage under kontrol med normal stemmeføring.

Ellers er den i min mening uegnet at slippe løs.

Mht grønlandske hunde, så aner jeg ikke en hujende fis om de faktiske forhold idet de ændrer sig meget fra by til by, men kender godt de dårlige nyheder og "ammestuehistorier".

Derudover bor jeg i Nuuk, ca 500+ km syd for Kangerlussuaq/Sdr.Strømfjord som også er grænsen for hvornår man må holde slædehunde.
Ja, jeg går ud fra der menes slædehunde, idet der spørges til hunde på Grønland og der ikke menes "skødehunde".

Med andre ord, jeg skal tage en flyrejse på 55 minutter med DASH7 for at komme nordligt nok til overhovedet at møde en slædehund.!
Alternativt 2½ time med DASH7 til østgrønland hvor der også bruges slædehunde.

Men det er anderledes "arbejdshunde" som ikke får lov at strejfe rundt, som har alderledes kræfter og udholdenhed - og som man på en helt anderledes måde må sætte sig i respekt overfor og kan af samme årsag ikke opdrages på samme måde.

Prøv du at sætte den klein hønsehund foran en bobslæde med en 15 kg knægt på - og se hvor længe den holder.
Alternativt tag 8 slædehunde, én 200 kg slæde, 400 kg gods og én person på 70 kg - og se hvor længe DE holder.!

Alle kender jo også til det "faktum" at grønlændere drikker som huller i jorden... uvidende at grønland har et lavere alkoholforbrug pr indbygger end mange europæiske lande.
Jo, det har været faktum engang - men det har det ikke været i en årrække.

Det gode gamle ordsprog om... at der skal mindst 10 gode historier til at slette én dårlig historie... stadig må siges at holde vand.

Under forholdene som jeg lige kan se ud fra billedet, såfremt billedet ellers var representativt - og teksten i artiklen, så MÅ der have været langt fra hund til hundefører.

Og et "bredt halsbånd med tlf-nr og SWEISSHUND" har åbenbart ikke været noget sommerhusejerne har focuseret på.

Og jeg forstår dem godt.!

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Beskeder i denne tråd
Slog schweisshund, anklaget for mishandling - af HappyNanoq - 13-02-2012, 09:28 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)