Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forslag til nyt skæfte til blaser r93
#12
Citat:quote:

Originally posted by Barks

Citat:quote:

Originally posted by Jamo
Hvad er det fra et Prof./Offr. system som skal bruges ved skiftet til GRS/KKC?

Det er den del som bliver siddende i Proff-skæftet når du fjerner løp og slitstykke; dvs den blok som slutstykket løper i, som låpet skrues fast i og som aftrækket sidder i. Det er jo ikke en låskasse i ordets egentlige forstand; der er vel nærmere snak om et "chassis" eller en "ramme" kan man sige. Uanset, denne del skal ud af Proff-skæftet. Blaser (og importørerne) nægter at sælge denne "ramme" samt aftræk alene.

Citat:quote:

Originally posted by Jamo
Med andre ord - hvorfor kan man ikke tage et system direkte ud af et originalt blaser træskaæfte og lægge det ned i et GRS/KKC skæfte?

Der er forskel på "rammerne", Blaser med træskæfter har for- og bakskæfte påmonteres separat, "rammen" er anderledes (bredere). Lidt som forskellen mellem et haglgevær og en traditionel riffel.

Det er vel fuldt muligt at lave en eftermarkedsstok til den anden type "ramme" også; men jeg antager en hypotese om at dem som i udgangspunkt har købt "plastikskæfte" pga holdbarhed/stabilitet er mere tilbøjelige til at skifte til en mere stabil og bedre skydende eftermarkedsstok end dem som har valgt at betale for et pænt stykke valnød.

Citat:quote:

Originally posted by Jamo
På GRS' hjemmside skriver de ikke noget om, at det kræver et Prof/Offr. system for at skifte...


Nu er R93 ikke lanceret endnu, så det er jo muligt at denne information kommer når skæftet lanceres. Jeg antager også at de butikker/bøssemagere som sælger skæftet ved dette (i hvert fald når det lanceres).


hi barks jeg har en masse spørgsmål angående grs skæft/blaser
du har tydlivis sat dig ind i en del tekniske finurligheder altså hvis jeg skal have en r93grs så kræver det et prof eller offroad system som skal slagtes så bestiller man skæfte hvor ? jeg er til jagt skæftet men der går lidt tif før det (ca 2mdr) bliver frigivet til r93 , men kan godt bestilles nu? findes allereder til r8 kan dog kun købes med special låsestol det sidst angående r8 står på svensk internet side
Svar


Beskeder i denne tråd
Forslag til nyt skæfte til blaser r93 - af Barks - 27-02-2012, 01:50 AM
Forslag til nyt skæfte til blaser r93 - af Barks - 27-02-2012, 02:11 PM
Forslag til nyt skæfte til blaser r93 - af Jamo - 27-02-2012, 05:58 PM
Forslag til nyt skæfte til blaser r93 - af Barks - 27-02-2012, 07:20 PM
Forslag til nyt skæfte til blaser r93 - af Jamo - 27-02-2012, 08:17 PM
Forslag til nyt skæfte til blaser r93 - af tikka93 - 28-02-2012, 12:20 PM
Forslag til nyt skæfte til blaser r93 - af Barks - 28-02-2012, 06:00 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)