Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afkortning, kroning og gevind?
#1
Hej

Jeg finder stor glæde i selv at fifle rundt med at lave småforbedringer på mine våben. Det tager tit tid i et omfang, der slet ikke står mål med omkostningen ved at få det lavet prof., men der er en helt anden tilfredsstillelse når det lykkes.

Hidtil har jeg kun poleret/slebet dele for at forbedre aftræk og funktion samt udskiftet dele.

Nu står jeg og skal have gevind på et par rifler og den ene ville jeg egentlig også gerne have taget lidt af løbet på, så jeg kan få lavet en ny kroning. Spørgsmålet er hvilket værktøj jeg skal bruge?

Jeg har investeret i et gevindskærer sæt med pilot til at sørge for at gevindet er parallelt med løbet, men hvad bruger jeg til at korte løbet og lave ny kroning? Hvis der findes et håndværktøj til at dreje af løbet, så det kommer ned i diameter der passer til gevindet, vil jeg gerne høre hvad det hedder også.

Er klar over at det nok bliver bedst med en drejebænk, men det er for den ene af riflerne ikke en mulighed, da receiver/lås ikke ikke kan være i (har spurgt i to jagtbutikker).
Stort knald = stort smil :-D
Svar


Beskeder i denne tråd
Afkortning, kroning og gevind? - af chrstn_olsen - 17-09-2010, 04:01 PM
Afkortning, kroning og gevind? - af STROM - 17-09-2010, 05:13 PM
Afkortning, kroning og gevind? - af HappyNanoq - 17-09-2010, 05:35 PM
Afkortning, kroning og gevind? - af GT - 17-09-2010, 09:44 PM
Afkortning, kroning og gevind? - af chrstn_olsen - 24-09-2010, 12:17 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)