Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Begrundelse for jeres valg af kaliber....
#58
Jeg har en 6,5x55 til råvildt og ræv. Den er ikke så vindfølsom som de små, har ikke nævneværdig rekyl og der er let adgang til billig træningsammo. Ulempen ved den er ar hvis den skal kunne bruges til det der er lidt større, er man meget låst i sit kuglevalg og der går lidt kartoffelkaster i den. Jeg har også en fornemmelse af at den er lidt klejn til hjort og store grise men der er mange hjorte og grise der ville være uenig med mig hvis de kunne [Wink].

Derfor har jeg også en 30-06 som jeg fandt billigt til jagt på alt det der er større end rådyr. Hvis jeg ikke var styret af at jeg fandt en billig riffel, havde jeg nok valgt et kaliber, der var lidt længere fra 6,5x55 men reelt kan jeg vælte alt på den nordlige halvkugle med den rette kugle. Havde jeg haft muligheden, ville jeg hellere have haft den i 9,3x62, 375 Ruger eller 338 wim mag men her er ude over fornuft til mit brug.

Derudover har jeg en 223 rem som er købt til at skyde gæs i luften (har aldrig ramt en [:I]), en 7x57R fordi den hænger sammen med en kal 12 i min BBF, en .22 LR i lever aktion til at plinke dåser og sådan og så en 6,5x55 mere til papir.

Hvis jeg en dag rigtig kommer til at mangle penge, sælger jeg alt undtagen min Tikka i 30.06 [^].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Beskeder i denne tråd
Begrundelse for jeres valg af kaliber.... - af GT - 15-03-2012, 11:09 AM
Begrundelse for jeres valg af kaliber.... - af GT - 15-03-2012, 01:22 PM
Begrundelse for jeres valg af kaliber.... - af ujensen - 17-03-2012, 11:23 AM
Begrundelse for jeres valg af kaliber.... - af misak - 07-05-2012, 02:11 PM
Begrundelse for jeres valg af kaliber.... - af Bjørn - 18-05-2012, 05:34 PM
Begrundelse for jeres valg af kaliber.... - af CP - 03-06-2012, 04:26 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)