Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ET krudt til 6.5x55, 30.06 og 9.3x62 ?
har forsøgt med URP i 6,5x55 og 8x68S .. men bliver aldrig gode venner med det krudt ..lader normalt kombinationer op hvor der ikke er ladebøger at gå efter, meget lidt 'web recept', så er der QL og lige med URP ligger jeg meget ofte langt under når jeg kronografere efterfølgende (40-60m/s så hut visker). Så derved mister URP betyding for mig forhold til krudt der iflg QL skulle være mindre effektivt til pågældende kombo (men så i krono matcher bedre... fx MRP og 203B har jeg bedre QL vs krono match). Mht samlinger .. jeg har ikke fundet URP ladninger der var bedre samlende end jeg kunne finde med 203B el MRP med samme kugle.

mht 203B i 6,5 der bruger jeg pt L Möller lette 6g kugler med v0 omkring 1035m/s .. men til Skotland vil jeg op i bedre BC kugle -> tungere -> MRP giver mere fart end URP (130gr Hornady IB virker ok, da de lettere 120gr TSX, TTSX er katastrofe og GMX ser heller ikke godt ud pt). Har dog tidliger også brugt 203B til 139gr Rem Corelokt moderat ladet til 760 m/s (den fik jeg til at gå i samme bane/træf punkt som Norma ELite 9grams).

Så prøv evt at lege med 203B i de andre kalibre hvis du alligvel har det godt gående i 9-3ern

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar

Beskeder i denne tråd
ET krudt til 6.5x55, 30.06 og 9.3x62 ? - af wolf_skate - 13-04-2012, 02:34 PM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 5 gæst(er)