Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hornady interlock til kronvildt?
#6
Der er ingen tvivl om at den kugle vil fungere ganske udemærket til kronvildt. Vil du være (mere) sikker på gennemskud, så gå op på en 180 grs.

Det skal være min påstand, at hastigheden på en 308 er så moderat, at hornadyen fungerer fint og at det nok i de fleste tilfælde vil være svært at få glæde af fordelene ved de dyre premiumkugler. Med mindre det er fordi du ikke vil skyde med bly, som princip.

Jeg har selv skudt rigtig meget med hornadys interlock i mange forskellige kalibrer og lader til endnu flere. Jeg har aldrig hørt nogen brokke sig over den kugle. Tværtimod - Jeg har i en årrække ladet (moderat hastighed) en 130grs IL i en 270 win til rådyr, hvilket fungerer nærmest perfekt. De er billige og anvendes derfor også til træning. Gutten har endda ved et uheld brugt denne ladning til at dublere to vilsvin (50-80kg). Jeg havde ellers direkte advaret mod dette, men i skyndingen fik han hornadyen i riflen og ikke den medbragte Nosler Partiton. Svinene opdagede det heller ikke, for der var gennemskud på begge, der faldt på stedet.

Som mange skriver, så kan du købe meget dyrere kugler, som har en række fordele (de fleste vil du dog aldrig opdage i din 308), hvis det er det du har lyst til.

Men til spørgsmålet - kan 165 grs Hornady bruges på kronvildt, så er svaret ja - er det tilmed skotsk kronvildt, så vil jeg overhovedet ikke overveje at skifte.

[Smile]
Mvh Søren
Svar


Beskeder i denne tråd
hornady interlock til kronvildt? - af koelj - 18-06-2012, 11:07 AM
hornady interlock til kronvildt? - af dravis - 18-06-2012, 11:39 AM
hornady interlock til kronvildt? - af mini - 18-06-2012, 01:12 PM
hornady interlock til kronvildt? - af Weide - 18-06-2012, 07:12 PM
hornady interlock til kronvildt? - af Sako75 - 19-06-2012, 10:53 PM
hornady interlock til kronvildt? - af Kjeldsen - 20-06-2012, 11:01 AM
hornady interlock til kronvildt? - af KGSAKO - 22-06-2012, 02:00 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)