Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Åbne drænbrønde er dødsfælder for vildtet
#19
@I.D:

Sig mig, hvorfor er det altid de andres skyld??? Hvornår begynder danskerne at tage ansvar for egne handlinger. Hvis børn uden opsyn kommer til skade fordi de er 1½km inde på min jagt hvor de ikke har noget at gøre, så er det lige så meget forældrenes skyld som det er ham bondemanden der har været i gang med at rense sin brønd og ikke er blevet færdig.
Da jeg var barn var der sgu ikke nogen der bebrejdede andre hvis vi faldt ned fra høloftet. Så fik vi en lussing af far fordi han havde jo sagt at vi ikke måtte lege deroppe.
Balder's ejere prøver at lægge skylden over på bonden som skød hunden.
I.D. prøver at lægge ansvaret over på markejeren og vil melde ham til Arbejstilsynet.
Jeg savner et samfund hvor man selv har ansvaret og hvor man ikke beklager sig til kommunen; politiet, eller andre myndigheder bare fordi man føler sig uretfærdigt behandlet eller at man har lidt et tab fordi man var ligeglad med sit eget ansvar.
Kære I.D. - jeg tror du ville få det rigtig svært hvis du flyttede til Jylland - i hvert fald ude på landet. Her går vi ikke og melder hinanden - vi snakker om tingene og er der en der har trådt ved siden af uden at den forurettigede har haft lejlighed til at sige til vedkommende, så hører han nok om det hos købmanden.
Jeg beskrev for nogen tid siden om 2 strejfende hunde som ejerne ikke ville/kunne holde hjemme.
Vi lod sive at de ville blive skudt uden at det dog kom så vidt. Det virkede ikke, men lige i den sag tog vi kontakt til politiet som blot ringede til vedkommende og sagde til dem at næste gang hundene blev set strejfe, så havde vi jægere grønt lys til at skyde dem. Det virkede - bare ved hjælp af samtale. Til hundeejernes forsvar, så bruger de en anden købmand end dem der var mest belemret med de løse hunde.
Jeg er helt enig med dig i at sådanne dæksler ikke bør stå åbne, men ingen af os kender grunden. Måske har der været så stort vandpres at det er blevet spulet af og det er vel ikkemuligt at køre rundt i tilsåede marker og inspicere alle dæksler efter hvert regnskyl.
Nå, nu vil jeg ud og knuse nogen lerhøns [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Beskeder i denne tråd
Åbne drænbrønde er dødsfælder for vildtet - af M@X 2.0 - 25-06-2012, 08:34 PM
Åbne drænbrønde er dødsfælder for vildtet - af Klokker - 25-06-2012, 10:49 PM
Åbne drænbrønde er dødsfælder for vildtet - af Klokker - 26-06-2012, 02:29 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)