Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Åbne drænbrønde er dødsfælder for vildtet
#36
@Lani

Jeg har ikke på noget tidspunkt påstået at det IKKE er lodsejerens ansvar. Kun at jeg finder det forkert at han alene har ansvaret og Leif Lalleglad kan tåge rundt på privat mark og påberåbe sig evt. erstatningskrav. For det kan han vel hvis bonden har ansvaret og Leif brækker en tå.
Men svar mig nu på hvem der har ansvaret inde i byen når kloakdæksler bliver spulet af og hvorfor er de ikke spændt fast og hvem holder opsyn med dem med passenden nødvendigt interval????

Update:
I de 55 minutter siden jeg skrev sidst har jeg været ude og finde en brønd som jeg mente stod åben. Brønden har sikkert ikke været i brug siden den daværende ejer havde kreaturer. Han er i mellemtiden død og ejendommen blev solgt til an anden landmand. Han har ingen besætning og har videreforpagtet driften af jorden til en tredie landmand. Denne landmand bruger maskinstation til at dyrke en del af jorden.
Nu er det sådan at jeg må jage ræv på marken og hvis jeg nu melder manden(ejeren) så er det nok slut med at jage, låne traktor, få hø og halm o.s.v.
Så rent egoistisk som jeg er, så melder jeg ham ikke. Heller ikke selvom han et enkelt sted har pløjet 9½ meter fra et vandløb.
I stedet har jeg fundet en brønd i dette hjørne af marken:
[Image: DSC_1663.jpg]

Hvor mon den er???

[Image: DSC_1664.jpg]

Der!!!

[Image: DSC_1665.jpg]

Jeg graver dækslet frit, men kan ikke løfte det:

[Image: DSC_1666.jpg]

I stedet sætter jeg konen til at fylde brønden op. Kvinder og avancerede kameraer passer mindre godt sammen end kvinder og spader [B)]

[Image: DSC_1667.jpg]

Sådan! En god gerning er ordnet på mindre end en time og det var ikke nødvendigt at melde nogen [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Beskeder i denne tråd
Åbne drænbrønde er dødsfælder for vildtet - af Klokker - 25-06-2012, 10:49 PM
Åbne drænbrønde er dødsfælder for vildtet - af Klokker - 26-06-2012, 02:29 AM
Åbne drænbrønde er dødsfælder for vildtet - af M@X 2.0 - 26-06-2012, 08:30 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)