Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Åbne drænbrønde er dødsfælder for vildtet
#46
Du ka' bare det der hva´ M@X ............

Jeg syntes efterhånden at jeg bruger temmelig meget tid i trådene på at forklare hvad jeg ikke mener og jeg er ikke helt sikker på at det er fordi jeg formulerer mig uklart.

En gang til for M@X, jeg har ikke skrevet at landmænd er dumme, jeg har skrevet at folk som ikke sørger for at deres brønde er i forsvarlig stand er spadedumme........er der nu noget i dette udsagn M@X som du ikke har forstået?

Hvorvidt Københavns Kommune er dumme, skal jeg lade være usagt, men hvis du nu læser M@X, den artikel jeg linker til (man starter fra venstre og læser de små sorte bogstaver) vil du kunne udlede at Københavns Kommune advarer om afhopne dæksler fordi man er ved at hængsle alle dæksler i Københavns Kommune men endnu ikke er færdig med dette projekt. Det drejer sig om en hel del flere brønddæksler end de 4 i din baghave og de fleste karme er støbt fast i asfalt og det tager tid at skifte dem alle. Derudover (som jeg OGSÅ tidligere har skrevet) skal man en del steder etablere resipienter for at kloaknettet kan tage det forøgede vandtryk.

I forbindelse med de store vandskyl, er Københavns Kommune (og andre store byer) meget udsatte. I landdristrikterne vil, ved disse skybrud, den åbne jord tage stort set al regnvandet. I byområderne hvor afløbskoefficienten mange steder er tæt på 1, d.v.s. at al regnvandet skal afledes i kloakkerne (afløbskoefficienten er udtryk for belægningstæthed, hvor f.eks. et tag gerne skulle være 1 og åbent land 0).
I Københavns Kommune arbejder man med en regnvandsintensitet på 140 l/s/ha men med et tillæg af en klimafaktor på 1,4. Omregnet vil det sige at man forventer at der kan komme ca. 1 m³ vand på 10 minutter fra en overflade på 100 m² med en afløbskoefficient på 1 - det er helt uhyrlige vandmængder (regnvandsintensiteten fastlægges af den enkelte kommune - lidt uforståligt da regnbygerne næppe kender kommunegrænserne).

[Image: bueskytte.png]
Svar


Beskeder i denne tråd
Åbne drænbrønde er dødsfælder for vildtet - af Klokker - 25-06-2012, 10:49 PM
Åbne drænbrønde er dødsfælder for vildtet - af Klokker - 26-06-2012, 02:29 AM
Åbne drænbrønde er dødsfælder for vildtet - af ID - 30-06-2012, 10:15 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)