Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
På en skala fra 1 til 10. Hvor ondt gør det...
#35
Åh, åh.....

Dét minder mig om for maaaange år siden, da jeg skulle på jagt (duejagt, dengang den startede 1. august) for allerførste gang.

Jeg havde fået jagttegn om foråret, og var så heldig meget hurtigt at få en lille jagt heropppe i Nordsjælland til en overkommenlig pris.
Jeg havde købt haglgevær - Mirouko 7000 - "dræbt" adskillige lerhøns, læst og spurgt mig for, og havde indrettet dueskjul efter alle kunstens regler.
Et par dage før jagten talte jeg med min jagtnabo, som også var ved at være klar til duejagten, og vi var begge bevidste om hvor vi hver især skulle sidde i forhold til hinanden.

Da premieremorgenen oprandt var der ikke ret meget gang i de blå lyn. Det var nærmest vindstille, så det var lidt kedeligt for en ung knøs, som jeg var dengang, med hang til at der skulle ske noget.

Pludselig lød der en meget "hult" skud inde fra naboen, efterfulgt af høje hyl og skrig, og dét måtte jeg jo undersøge.
Manden havde hvilet den lukkede haglbøsse ovenpå støvlen, og i kedsomhed leget lidt med sikringen, og var så (uforvarende ifølge ham selv) kommet til at trykke på aftrækkeren, med det resultat at tåen ved siden af storetåen var amputeret rent - viste det sig på skadestuen, hvortil jeg kørte ham.

Dét var lige en lille lørdagsaftenhistorie fra min side.

Hilsen, Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar


Beskeder i denne tråd
På en skala fra 1 til 10. Hvor ondt gør det... - af rydstrøm - 29-07-2012, 12:55 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)