Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer 202 Outback. Låselængder og muligheder?
#8
Tak for oplysningerne om magasinet. Det vigtige er at låsen er den samme.

Det med stål/alu vil jeg lige diskutere med min bøssesmager og en værktøjssmadrer jeg normalt lytter til, hvis ikke han er helt ude ad en tangent. Planen er nemlig at forsyne aluminimumsstolen med en Stanag rail, så jeg kan bruge samme sigtemidler på flere rifler, og flere sigtemidler på hver riffel.

Jeg har allerede en tung Sauer 200 STR riffel i stål til det grove og de helt lange hold. Så planen var at opbygge en let jagtriffel til det sjove, og de mere moderate afstande.

Men når først jeg har den, ved jeg godt, at jeg ikke kan lade være med at skrue den tunge kikkert, på mere end et kg, på jagtriflen, og det skal den selvfølgelig kunne holde til. Enten kan man skrue lige i aluminiumstolen, og så bruge lim sammen med, det tror jeg M@x sværger til. Man kan også sætte stålspindler i aluminiumstolen, og så skrue rail´en fast i dem. Endelig kan man vel lave tingene så de passer så godt sammen, at det ikke rasler løst ? Hvis man laver det, så alle 4 skruer bærer rail´en, så holder det vel allerede af den grund dobbelt så godt som en EAW montage, hvor kun de to forreste skruer optager rekylkræfterne ikke?

Hvad siger sagkundskaben til det ?

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Beskeder i denne tråd
Sauer 202 Outback. Låselængder og muligheder? - af LasseScout - 03-08-2012, 05:36 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)