Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Møder fremmed jæger på mit revir
#1
Da jeg sad og fik en kop formiddagste ved bilen efter sidste uges rævejagt i den statsskov vi har jagtretten i, trillede en bil forbi med jæger i fuldt jagtornat, med hund i bilen. Det foregik i bunden af et lukket vejloop inde i skoven på grusvej, der er åben for offentligheden til gåture mm. Han rullede vinduet ned og fortalte, at han ledte efter noget jagt i området der hed XXXXX, og han ikke lige kunne finde det. Han skulle lige ud og se området før han sagde ja tak. Da jeg talte med ham, scannede jeg ikke lige kabinen for våbenfutteral, det tænkte jeg ikke lige over på det tidspunkt.

Han spurgte om rådyrsæsonen ikke var ovre, og jeg forklarede som det var, at det var en ræv, der lå i den klare plastiksæk.

Der har været episoder med krybskytteri i vores region, dog ikke specifikt på vores revir, så folk er måske lidt på dupperne når der skydes fx efter rådyrsæsonen er slut. Jeg skal jo ikke kunne sige om han var ude for at checke mig.

MEN, nu er vi efterhånden, der hvor jeg vil hen, hele episoden har fået mig til at reflektere over hvordan man kan/bør reagere hvis man møder fremmed jæger på ens eget revir. Hvis han ikke medbringes våben hvad så ? Men havde jeg spottet et våben hvad så ?

Noterer I bilmmodel/reg nr, beder I om legitimation eller hvad?

Hører gerne om episoder og generelle holdninger[Smile]

Mange hilsner
Peter

PS. jeg fattede ikke mistanke til manden, han virkede flink og reel. Jeg fik hverken registreret bilmodel/reg nr.
Svar


Beskeder i denne tråd
Møder fremmed jæger på mit revir - af pete1234 - 01-02-2011, 11:51 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)