Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Operation sømærkning"
#10
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Men bortset fra det, så synes jeg det må være nærmest umuligt at opgøre hvad en unødvendig eftersøgning koster. Jeg mener: vi har én gang besluttet at vi vil have et SAR beredskab hvor et antal mennekser er på vagt døgnet rundt. De koster det samme om de sidder i helikopteren eller de buffer den. Helikopterpiloterne skal have et antal flyvetimer uanset om der er opgaver eller ej, så der er næsten kun faste udgifter forbundet med SAR beredskabet. Så den enkelte flyvning kan ikke udgøre en ret stor del af udgifterne.



Tja, nu koster helikopteren lidt mere når den er startet op, både mht. brændstof og vedligehold, der er jo noget med serviceintervaller, derudover er der så vi frivillige i SAR beredskabet, vi koster kun når vi ryger afsted, ganske vist kun et, i mine øjne, symbolsk beløb, men vore skibe/både sutter altså en del brændstof.
Jeg har prøvet at være ude til unødvendige eftersøgninger pga. "slendrian" og selv om det er god træning bliver man altså en smule ærgerlig, der kunne jo være reel brug for os andre steder.
Mht. besætningens flyvetimer oa. tvivler jeg på at det er et problem med at få nok, besætningen har faktisk en del at lave.
Jeg går ind for mærkning af både/pramme, selvfølgelig håber jeg ikke på IDs scenarie, men det er en lille ting at klistre en mærkat på med navn og kontaktnummer, samtidig udsætter det jo så heller ikke andre for fare, SAR aktioner foregår af og til i ret træls vejr og er ikke altid helt ufarlige for de implicerede.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar


Beskeder i denne tråd
"Operation sømærkning" - af Kima - 07-10-2012, 10:23 AM
"Operation sømærkning" - af ID - 10-10-2012, 11:25 AM
"Operation sømærkning" - af LasseScout - 11-10-2012, 12:52 AM
"Operation sømærkning" - af ID - 11-10-2012, 01:13 AM
"Operation sømærkning" - af LasseScout - 11-10-2012, 01:57 AM
"Operation sømærkning" - af n a - 11-10-2012, 02:25 AM
"Operation sømærkning" - af hogmeister - 11-10-2012, 03:31 AM
"Operation sømærkning" - af n a - 11-10-2012, 03:58 AM
"Operation sømærkning" - af hogmeister - 11-10-2012, 04:02 AM
"Operation sømærkning" - af Kima - 11-10-2012, 09:35 AM
"Operation sømærkning" - af ID - 11-10-2012, 11:51 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)