Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Har du købt haglbøsse af mig (rem870/Baikal 15)?
#13
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Det er sku meget skarpt set Mini, den køber jeg.

Så skal Chr. Olsen jo sådan set bare slappe af, og fastholde den skinbarlige sandhed overfor politiet: Han har solgt de to haglgeværer til personer der fremviste gyldigt jagttegn, men han har ikke optegnelser om hvem det var. Det har han forresten heller ikke pligt til at have. Måske er det endda ulovligt efter Persondataloven at oprette et privat register over mennesker man har solgt skydevåben til?

At køberne enten ikke har registreret købet som de skulle, eller mere sandsynligt, politiet har rod i registret, er ikke Chr.Olsens problem.

Men jeg forstår godt, at Chr. Olsen ville sove roligere hvis han havde navne og adresser på køberne.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Sådan er jeg bare [Big Grin][Big Grin]

I retten gælder det om beviser - ikke om hvem der har ret, men beviser. Kan man bevise sin uskyld er det vel ikke at foragte[^]

Jeg har handlet en del våben privat. Mange som sælger er meget mere fokuseret på pengeseddelerne end på om køber har en pose, og om der i givet fald er mel i den og om dette evt. er rent[Wink]

Jeg køber eller sælger ikke noget med serienummer på uden at der er et stykke papir med bl.a. dette nummer og en yderligere beskrivelse, samt køber og sælgers underskrift - og begge parter får en kopi heraf.

Jeg harkøbt et par rifler - ja jeg ved godt at det er noget lidt andet. Her kopierede vi tilladelsen og lavede en købs/salgsaftale på den blanke del af det samme papir.

Så er der ren røv å trut i og et kalveøre å kut i [Big Grin][Big Grin]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar


Beskeder i denne tråd
Har du købt haglbøsse af mig (rem870/Baikal 15)? - af mini - 18-12-2012, 01:34 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)