Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilken præcisionriffel skal jeg købe
Det var min Rem700 XCR Tactical Long Range der dengang sad i et AI AICS skæfte - nu har jeg flyttet den over i et AICS-AX skæfte i stedet.
Aics skæftet har i stedet fået den kortere XCR Compact Tactical.

Men syntes selv at XCR riflerne er ganske sublime. Ved ikke helt hvordan ovenstående huller konverterer til MOA skalaen, men jeg er udmærket tilfreds med præstationen.
"Glasset" var forøvrigt S&B PMII 5-25x56 med P4Fine trådkors, og skudforholdene var ca -25 grader, stort set ingen vind, ingen skyer og flot sol.

Rem 700 låsen kan der jo næppe være gjort noget ved, da den er standard over hele spektret af udgaverne.
XCR Tactical Long Range løbet er 26" langt, i rustfast materiale og behandlet til sort overflade der ikke lader sig ridse.

Derudover har XCR riflerne et aftræk som bruges på Remington's topmodeller indenfor Law Enforcement - samme aftræk bruges på 40-X serien af Remington's rifler.
Må sige at dette aftræk er bedre end de to forudgående "civile" aftræk(X-Mark Pro), og rigeligt kan måle sig med Jewell-triggers og Timney-triggers også. 40-X er fuldt justerbar udefra.

Kan godt ske jeg er "farvet" af at have to af XCR riflerne lige nu - men de er da værd at give et kig, efter min mening.
XCR findes i lidt forskellige kalibre, men .308Win og .300WinMag er nok de mest udbredte.

Det kan være lidt svært at finde en Rem700 med aftageligt boxmagasin, så det vil jeg foreslå du tager i ombæring med skift af skæftet.

Skæfterne på XCR'erne er nu skønt, og i hvert fald én af dem er med aluminiumskerne. Det kan rigeligt betale sig at få eftermonterer et bundmetal der tillader brug af aftageligt magasin.

Umiddelbart kan jeg i hvert fald anbefale Accuracy International skæfterne - både AICS og AICS-AX (ny version).

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar

Beskeder i denne tråd
Hvilken præcisionriffel skal jeg købe - af BC - 08-01-2013, 12:36 PM
Hvilken præcisionriffel skal jeg købe - af CP - 08-01-2013, 01:17 PM
Hvilken præcisionriffel skal jeg købe - af HappyNanoq - 08-01-2013, 03:19 PM
Hvilken præcisionriffel skal jeg købe - af BC - 08-01-2013, 03:39 PM
Hvilken præcisionriffel skal jeg købe - af Nemo - 08-01-2013, 07:16 PM
Hvilken præcisionriffel skal jeg købe - af Jamo - 08-01-2013, 11:03 PM
Hvilken præcisionriffel skal jeg købe - af AB - 09-01-2013, 02:57 AM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)