Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilken præcisionriffel skal jeg købe
Til gengæld
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

0,5 MOA er et stort krav.

Fra reklamerne kendes men ikke i samme omfang fra skydebanerne, hvor det nok ellers er mest interessant.

Jeg har selv en række rem 700 som momentvist lever op til dette krav med korrekt ammo og fuld koncentration.

kort lås i 223, 260 og 308
lang i 6,5x55AI

Aftagelige skæfter har de alle, da alle skæfter kan afmonteres ved at dreje skuerne. Men spøg til side det er McMillan og jeg har ikke træfpunktsændringer ved adskillelse og samling, med momentnøgle.

Aftagelige magasiner jeps AI i bundmetaller fra Badger, AH Larsen(her vist nok et af fynsk oprindelse).

Sauer har en fordel i at den kan håndtere korte og lange patroner i samme lås, så flexibiliteten i låsen er større.

Til gengæld kan Hova og Rem fåes i den længde, der passer til favoritpatronen. Det burde alt andet give en mere stiv lås.

Jeg har(dvs Anders har) skåret af på rampen foran magasinet og fjernet pladen forrest i magasinet så patronerne kan lavet længere end standard. På den måde kommer mine 308 win med lange plasticspidser ikke at miste for meget hylstervolumen.

Det er desuden lidt lettere at købe stumper til Rem og Hova end Sauer, da der mere udbredte der ovre hvor man producerer og bruger mange rifler.

VH Søren

Big Green for ever

Ja Howa og Rem fåes fåes i en låselængde der matcher patronlængde, Sauer STR. er en standard låselængde.

Men jeg tror nu ikke hverken Howa eller Rem. kommer op i nærheden af Saueréns stivhed i låsestolen.

Til Sauer kan der altså også købes mange dele hvis det har interesse.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar

Beskeder i denne tråd
Hvilken præcisionriffel skal jeg købe - af BC - 08-01-2013, 12:36 PM
Hvilken præcisionriffel skal jeg købe - af CP - 08-01-2013, 01:17 PM
Hvilken præcisionriffel skal jeg købe - af BC - 08-01-2013, 03:39 PM
Hvilken præcisionriffel skal jeg købe - af Nemo - 08-01-2013, 07:16 PM
Hvilken præcisionriffel skal jeg købe - af Jamo - 08-01-2013, 11:03 PM
Hvilken præcisionriffel skal jeg købe - af AB - 09-01-2013, 02:57 AM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 9 gæst(er)